تابناک هرمزگان// معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در 9ماهه اول سال جاری 132هزارو 867نفر از زنان و مردان استان هرمزگان از نظر ابتلا به سرطان های مختلف غربالگری شده اند.
کد خبر: ۱۰۹۲۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱ 08 February 2023

به گزارش تابناک از هرمزگان// دکترعبدالجبارذاکری گفت: 45436نفر از بانوان ازنظر ابتلا به سرطان دهانه رحم و  51073نفر از نظر ابتلا به سرطان پستان و 36358نفراز زنان و مردان ازنظر ابتلابه سرطان کولون مورد غربالگری قرار گرفته اند .
وی افزود : غربالگری و تشخیص زود هنگام سرطان پستان برای زنان گروه سنی 30تا 69 سال درمراکز خدمات جامع سلامت ،پایگاههای بهداشتی و خانه بهداشت  شهرستان های تابعه هر 2سال یکباربصورت رایگان انجام می شود.
دکترذاکری گفت: مهم ترین اصل در درمان سرطان ها  تشخیص زود هنگام و به موقع است بنابراین با تشخیص زودهنگام این بیماری تاحد زیادی می تواند در روند درمان کمک کننده باشد
وی بیان کرد: برای دریافت خدمات رایگان تشخیص زودرس و غربالگری سرطان می توانید به مراکز جامع سلامت ،پایگاه ها و خانه های بهداشت مراجعه کنید
رئیس مرکزبهداشت استان اعلام کرد: علاوه بر غربالگری در راستای پیشگیری از بیماریهای غیرواگیر آموزش نیز به مردم داده شده است.

انتهای پیام//

برچسب ها: سرطان دهانه رحم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار