رئیس‌ دامپزشکی شهرستان دهلران بیان داشت : ۹۲۳ کیلوگرم مواد ضبط و فاسد شده که شامل مواد لبنی، تخم مرغ، گوشت مرغ، گوشت ماهی و گوشت قرمز وجود داشته است.
کد خبر: ۱۰۶۴۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰ 01 September 2022

 به گزارش تابناک ایلام؛ ایوب دارابی افزود: به طور مستمر سالانه بیش از ۵۵۲۴۹۳ واحد دامی که جمعیت دام سبک بیش از ۴۰۰ هزار رأس ، دام سنگین شامل: بیش از ۱۳۰۰۰ رأس گاو و گوساله، بالغ بر ۴۶۰ رأس گاومیش، حدود ۳۵۰ نفر شتر، ۱۱ واحد پرورش آبزیان سردابی و همچنین ۶۵ واحد زنبور عسل به تعداد بیش از ۶۵۰۰ کلنی، ۲۶ واحد پرورش مرغ گوشتی و یک واحد پرورش مرغ تخمگذار تجارتی با ظرفیت ۷۰ هزار قطعه  و ... را تحت پوشش کامل خدمات و فعالیت‌های خود قرار می دهد.

وی گفت :از شهریور سال گذشته تاکنون پروژه های عمرانی و تملک دارایی حوزه دامپزشکی در سالجاری به صورت طرحهای مستمر و عمدتاً از نوع مایه کوبی دامها علیه بیماریهای مختلف بوده است.

دارابی اظهار داشت : بازدید های انجام شده از اماکن عرضه گوشت و فرآورده های خام دامی (خوراکی و رستوران و مواد لبنی، تخم مرغ و عسل، سردخانه و وسایل حمل و نقل) ۷۸۹۱ مورد بوده است.

وی ادامه داد : نظارت بر کشتار ۶۲۳۹ رأس دام سبک و سنگین و تولید ۳۳۶۴۸۱ کیلوگرم گوشت قرمز در شهرستان صورت گرفته است.

دارابی مطرح کرد: صدور گواهی برای ۲۸۴۷ رأس دام در حوزه شهرستان جهت حمل به مقصد استانهای قم ، کردستان و . . . همچنین نظارت بر جوجه ریزی واحدهای پرورش مرغ گوشتی به تعداد ۲۰۱۴۰۰۹ قطعه جوجه یک روزه و نظارت بر ورود ۱۰۹۶۳۷۲ کیلوگرم خوراک طیور به مقصد مرغداری های شهرستان و نظارت بر ورود ۶۸۱۰۰ کیلوگرم خوراک ماهی به مقصد واحدهای پرورش آبزی همچنین نظارت بر ورود ۱۰۶۷۶۱۴ کیلوگرم کنجاله سویا از سایر استان صورت پذیرفته است.

وی افزود: تعداد ۲۶۸۰ مورد مراجعه به مراکز درمانی صورت گرفته که شامل معالجات گوسفند و بز ۳۶۵۶۲۴ نوبت سر ، گاو و گوساله ۱۶۷ رأس و ۳۳ مورد مربوط به معالجه سایر دامها است که در مجموع ۳۶۵۸۲۶ معالجات نوبت سر دام داشتیم./ع

 

بیشتر بخوانید:

کشف فراورده های دامی فاسد در ایلام

معدوم سازی ۱۷۰۰ کیلو گرم فراورده‌های خام دامی در استان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار