تابناک-استاندار هرمزگان از پیگیری راه‌اندازی دفتر همکاری مشترک استان هرمزگان با سازمان همکاری اقتصادی (اکو) با توجه به فرصت‌های بی‌نظیر استان هرمزگان در زمینه حمل و نقل و ترانزیت، خبر داد.
کد خبر: ۱۰۳۱۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴ 02 March 2022

به گزارش تابناک هرمزگان مهندس مهدی دوستی پس از برگزاری نشست مشترک اقتصادی استان هرمزگان با سازمان همکاری اقتصادی (اکو)، اظهار داشت: ما امروز میزبان دوستان خود در کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی "اکو" بودیم و دبیرکل و نمایندگان دائم 10 کشور عضو این سازمان، در بندرعباس حضور پیدا کردند.

وی افزود: قرار است دفتر همکاری مشترک استان هرمزگان با سازمان همکاری اقتصادی اکو راه‌اندازی شود، چرا که استان هرمزگان در جمهوری اسلامی ایران، دارای فرصت‌های بی‌نظیری در زمینه حمل و نقل و ترانزیت است و ایران اصلی‌ترین مرکز برای برقراری ارتباط بین کشورهای جنوب شرق آسیا، کشورهای غربی و اروپایی‌ است.

استاندار هرمزگان بیان‌کرد: بندر شهید رجایی بندرعباس با وجود زیرساخت‌های گسترده، اولین هدف در این زمینه است و اعلام آمادگی کردیم که در پس‌کرانه بندر شهیدرجایی، زمین یا باراندازهایی را در اختيار دوستان خود در کشورهای عضو اکو قرار دهیم که این امر پایه‌ای برای شروع همکاری‌های آتی و ترانزیتی شود.

دوستی تاکید‌کرد: با توجه به پتانسیل‌هایی که کشورهای عضو اکو در حوزه معادن دارند، تبادل مواد اولیه معدنی نیز می‌تواند پایه‌ای دیگر در روند توسعه روابط باشد و این تبادلات همچنین می‌تواند در عرصه پتروشیمی نیز وجود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: کشورهایی مانند افغانستان، تاجیکستان و قزاقستان پتانسیل‌های معدنی قابل توجهی دارند که می‌تواند مبنای تعامل باشد و برخی دیگر دوستان ما مانند کشور ترکیه مزیت‌های ترانزیتی و گردشگری دارند که مجموع این‌ها باید تبدیل به یک مدل‌های مشخص همکاری در زمینه معدنی، گردشگری، امنیت انرژی و ترانزیت شوند و با توجه به رویکرد مثبت دبیرکل اکو، امیدواریم آرزوهای اعضای اکو به واقعیت تبدیل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار