مدیر کل ورزش و جوانان استان، از تشکیل مجمع خیران ازدواج در قم تا پایان سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۵۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷ 31 January 2022

به گزارش تابناک قم، رسول منعم، مدیر کل ورزش و جوانان استان در جلسه ستاد سامان دهی امور جوانان شهرستان در فرمانداری قم با اشاره به ضرورت تسهیل گری در امر ازدواج جوانان، گفت: مجمع خیرین ازدواج از یک سال پیش تشکیل شده و قرار است با برگزاری جلسه نهایی اعضای هیئت مدیره آن انتخاب شوند.

وی با بیان اینکه مجمع در پی آن است تا نیازمندی‌های جوانان در حوزه ازدواج را جمع آوری کند، گفت: امیدواریم مجمع بتواند در مواردی مانند مسکن و لوازم زندگی به زوجین کمک کند.

منعم همچنین به پرداخت تسهیلات ازدواج به ۷۸ درصد از زوجین قمی که در صف انتظار دریافت وام ازدواج قرار داشتند اشاره کرد و افزود: در سال جاری تاکنون در استان قم مجموعا ۹۵۰ میلیارد تومان وام ازدواج به ۱۰ هزار و ۶۰۰ نفر پرداخت شده و تا پایان سال نیز فرصت باقی است تا زوجینی که هنوز وام ازدواج را دریافت نکرده‌اند برای دریافت وام خود اقدام کنند.

دبیر ستاد سامان دهی امور جوانان شهرستان قم، گفت: برای سال آینده اشتغال، مسکن و ازدواج جوانان و حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی جوانان جز اولویت‌های کاری این ستاد قرار دارد.

وی افزود: در سفر اخیر رییس جمهور به استان قم افزایش اعتبار وام ازدواج به استان ابلاغ شد و برای سال آینده اعتبار ۹۹۰ میلیارد تومانی پیش بینی شده است.

منعم بررسی راهکار‌های ارتباط جوانان با مسئولان و دستگاه‌های اجرایی را از دیگر مصوبات جلسه ستاد عنوان کرد و گفت: نشست‌های تخصصی با حضور جوانان نخبه در قالب ثمن‌ها با دستگاه‌های متولی و استانی برگزار می‌شود تا نقطه نظرات و پیشنهادات جوانان شنیده شود.

مرتضی حیدری، فرماندار قم هم در این جلسه بر ضرورت انتقال تجربیات مدیران به نسل‌های جوان تاکید کرد و گفت: حضور جوانان در ثمن‌ها و کسب تجربه آنان در این شکل تشکیلات راهکاری است که می‌تواند جوانان را برای حضور فعال در عرصه‌های مختلف جامعه آماده کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار