معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از آموزش فنون دریانوردی به بانوان علاقمند استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۱۹۱۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۳ 27 September 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، مهدی نوفرستی اظهار داشت: از سال91 تاکنون، در مجموع 32 فقره مدرک پایان دوره توسط اداره امتحانات و گواهینامه های دریانوردی هرمزگان برای بانوان صادر شده که تنها10 فقره از آن طی نیمه نخست امسال انجام شده است.

وی افزود: مدارک صادر شده در زمینه های قایقرانی، افسردوم شناورهای سه هزارتن، ملوانی نامحدود و کاربر موتور های دریایی بوده است.

به گفته نوفرستی هم اکنون 11 مرکز آموزش فنون دریایی در استان هرمزگان آماده ارائه خدمات به بانوان متقاضی اشتغال در بخش های مختلف حرفه دریانوردی است.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطر نشان کرد: بانوان دانش آموخته در این دوره ها می توانند برای کسب تجربه ها و مهارت های عملی در حرفه دریانوردی پس از طی کردن مراحل تخصصی، در آب های کشور و منطقه در شمال و جنوب کشور فعالیت کنند.

نوفرستی اضافه کرد: آموزش های دریانوردی در دو مرحله دوره های عملی و نظری ارائه می شود و متقاضیان با حداقل سن 18 سال می توانند در این دوره ها ثبت نام کنند.
 
اداره امتحانات و گواهینامه های دریانوردی استان هرمزگان واقع در بندر شهید باهنر در ساعات اداری آماده ارائه پاسخ به بانوان متقاضی می باشد.

ناوبری شناور، آشنایی با ساختار و تعادل بدنه شناور، ارتباطات مخابراتی، دوره های جانبی آتش نشانی، کمک های اولیه و فنون بقا در دریا بخشی از آموزش هایی است که هم اکنون در مراکز آموزش فنون دریایی هرمزگان ارائه می شود.

هر ساله از تاریخ یکم تا هشتم مهرماه به نام هفته ملی دریانوردی در کشور نام گذاری شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار