معاون استاندارخراسان جنوبی:
معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه بیشترین دغدغه مسئولان مربوط به پدیده قاچاق است گفت: قاچاق کالا در خراسان جنوبی با وجود هم مرزی با افغانستان کمرنگ است.
کد خبر: ۳۶۷۰۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸ 25 January 2017
محمد حسینی صبح امروز در همایش معرفی و نحوه بهره‌گیری از سازمان‌های مرتبط با قاچاق کالا و ارز در خراسان جنوبی اظهار داشت: کشورهای دیگر هم درگیر پدیده قاچاق هستند که این پدیده براساس تولیدات کشورها و تأمین کالاهای مورد نیاز به وجود می‌آید که در تاریخ قدمت زیادی دارد.
وی با بیان اینکه هنگامی که قاچاق کالا رخ می‌دهد سبب از بین رفتن اعتماد به نفس مردم کشور می‌شود افزود: قاچاق کالا به کشور یکی از موضوعاتی است که به دلیل برخی از شرایط زیاد جای بحث در این زمینه وجود ندارد.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: پدیده قاچاق کالا یک امری اختصاصی و تنها برای ایران نیست اما این پدیده سبب ایجاد اثرات فرهنگی در جوامع می‌شود.
حسینی افزود: بیشترین دغدغه مسئولان مربوط به پدیده قاچاق است که باید به این پدیده عمیق‌تر نگاه کنیم زیرا اثرات سوء این پدیده بیشتر در زمینه گردش مالی است و باید برای کاهش اثرات قاچاق به صورت جدی ورود پیدا کنیم.
وی بیان کرد: برنامه‌هایی دقیق برای مقابله با قاچاق نیاز است که باید نواقص موجود در برنامه‌های خود را برطرف سازیم چرا که قاچاق کالا یک سیر تاریخی را طی کرده که عبور از این جریان تاریخی نیاز به برنامه‌ریزی دقیق و جامع دارد.
معاون سیاسی، امنیتی اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: باید با استفاده از اجرای برنامه‌های دقیق خلاها و نواقص را برطرف سازیم و با وجود اینکه خراسان جنوبی با کشور افغانستان هم مرز است خوشبختانه قاچاق کالا در استان کم رنگ است.
حسینی افزود: اقدامات دستگاه‌های مربوطه باید در راستای اهداف مبارزه با قاچاق کالا انجام شود زیرا با شیوع قاچاق کالا در جامعه، فرهنگ غیربومی جایگزین فرهنگ بومی منطقه می‌شود که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار