رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۱۱ هکتار از اراضی کشاورزی استان مجهز به سیستم های نوین آبیاری شد.
کد خبر: ۳۲۹۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۷ 14 November 2016
هاشم ولی پور مطلق اظهار کرد: تاکنون بالغ بر هفت هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی خراسان جنوبی به سیستم های نوین آبیاری مجهز شده اند.
وی بیان کرد: این میزان حدود شش درصد از اراضی کشاورزی استان را شامل می شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از اجرای سیستم های نوین آبیاری در ۸۱۱ هکتار از اراضی کشاورزی استان در سال جاری خبر داد و گفت: برای اجرای این سیستم ها به ازای هر هکتار ۷۰ میلیون ریال به عنوان کمک بلاعوض دولتی به متقاضیان پرداخت شده است.
ولی پور مطلق اضافه کرد: در سال ۹۵ نیز میزان اعتبار به ازای هر هکتار ۸۵ میلیون ریال در نظر گرفته شده که هنوز به استان ابلاغ نشده است.

افزایش کمک بلاعوض دولت به ۸۵ میلیون ریال
وی به برنامه های دولت برای ترغیب کشاورزان به اجرای سیستم های نوین آبیاری اشاره کرد و افزود: در این راستا دولت با پرداخت ۸۵ میلیون ریال کمک بلاعوض به ازای هر هکتار و همچنین در نظر گرفتن تسهیلات برای اجرای آن زمینه را برای اجرای سیستم های نوین آبیاری در سطح اراضی استان فراهم کرده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی،  صرفه جویی در مصرف آب، افزایش محصول در واحد سطح در مقایسه با آبیاری سنتی، عدم نیاز به تسطیح اراضی، امکان انجام آبیاری همراه با کودپاشی و سم پاشی و پخش یکنواخت آن ها، افزایش کیفی و کمی محصول و کاهش تعداد نیروی کارگر مورد نیاز به دلیل ثابت بودن اجرای سیستم را از جمله مزایای اجرای روش های نوین آبیاری عنوان کرد.
ولی پور مطلق با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۹۰ درصد آب مصرفی استان در بخش کشاورزی مصرف می شود، بیان داشت: با توجه به خشکسالی های چندین ساله اجرای سیستم های نوین آبیاری تاثیر بسزایی در صرفه جویی آب خواهد داشت.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار