رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خبر داد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از آغاز برداشت انار از 4 هزار و 166 هکتار باغات خراسان جنوبی خبر داد.
کد خبر: ۳۰۵۳۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶ 02 October 2016
هاشم ولی‎پور‌مطلق در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در بیرجند با بیان اینکه کار برداشت انار در استان آغاز شده و تا اوایل آذر ادامه دارد، اظهار داشت: انار یکی از پنج محصول راهبردی خراسان جنوبی است.

وی با اشاره به اینکه تعداد بهره‎برداران محصول انار در استان 9 هزار و 500 خانوار هستند، تصریح کرد: شیشه کپ، شهبار، قندقرمز، ملس یزدی و زاغ یزدی از ارقام انار تولیدی در خراسان جنوبی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اذعان داشت: انار از جمله محصولاتی است که سازگاری کامل با شرایط آب و هوایی خراسان جنوبی دارد که مهم‌ترین رقم کاشت شده در این استان از نوع شیشه کپ است که یکی از بهترین ارقام صادراتی کشور نیز محسوب می‌شود.

ولی‎پور مطلق از پیش‎بینی برداشت 38 هزار تن انار از سطح باغات استان خبر داد و اضافه کرد: کوددهی، هرس به موقع و بهره‌گیری از نظر کارشناسان سبب افزایش عملکرد محصول امسال شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته سطح زیر کشت محصول انار 4 هزار و 141 هکتار بوده است، افزود: سال گذشته بالغ بر 32 تن انار برداشت شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیشترین سطح کشت و مرغوب‎ترین انار را مربوط به شهرستان فردوس دانست و خاطرنشان کرد: یک‌هزار و 965 هکتار از باغات شهرستان زیر سطح کشت این محصول قرار دارد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار