اخرین خبرها از روند انتخابات در استان خراسان جنوبی به نقل از رسانه های خبری فعال در استان...
استاندارخراسان جنوبي : ۶۰۶ شعبه اخذ راي در استان براي هر دو انتخابات مجلس آماده است/ انصراف ۷ نامزد انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه طبس، فردوس / امام جمعه فردوس: همه مردم در انتخابات شرکت می‌کنند/ رئیس اتاق بازرگانی بیرجند: قانونگذاری برای بهبود معیشت مردم از اولویت‌های مجلس دهم باشد/ ۶ هزار نیروی پلیس با بی‌نظمی در انتخابات برخورد می‌کنند
کد خبر: ۱۸۷۶۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۳ 25 February 2016

مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان در خراسان جنوبی گفت: مردم آگاه هستند و وقتی مشاهده کنند که تبلیغات غیر اسلامی است آن را نخواهند پذیرفت و آن کاندیدا در بین مردم جایگاهی نخواهد داشت.

حجت الاسلام علی محمدی، مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان در خراسان جنوبی در گفتگو با خاورستان اظهار کرد: تاکنون هیچ گونه تخلف انتخاباتی اعلام نشده است.

مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: ابطال انتخابات در یک حوزه فقط بر عهده ی شورای نگهبان می باشد و وزیر کشور، استانداری، هیأت ها نظارت استان نمی توانند آن را اعلام کنند.

حجت الاسلام محمدی ادامه داد: هنگامی که مدارک ارائه شود و شورای نگهبان تشخیص دهد که دلایل مثبت است آن زمان است که اعلام می شود انتخابات درست برگزار شده یاخیر.

وی در پاسخ به این سوال که اقدامات خلاف قانون و غیر اسلامی و ایجاد پول های کثیف چقدر می تواند خطرساز باشد، بیان کرد: مردم آگاه هستند و وقتی مشاهده کنند که تبلیغات غیر اسلامی است آن را نخواهند پذیرفت و آن کاندیدا در بین مردم جایگاهی نخواهد داشت.

مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان در خراسان جنوبی گفت: اگر مردم متوجه شوند که یک کاندیدا از طریق پول های کثیف اقدام می کند قطعا به وی رأی نخواهند داد که اکنون قدرت تشخیص بر عهده‌ی مردم است .

حجت الاسلام محمدی افزود: از کاندیداها انتظار داریم در این چند ساعتی که به آغاز رای گیری مانده است سعی کنند چه خود و چه هوادارانشان اقدامی خلاف قانون انجام ندهند.

وی در پایان گفت: از مردم نیز درخواست داریم با حضور خود در پای صندوق های رأی حماسه ی دیگری را به وجود آورند.

استاندارخراسان جنوبي : ۶۰۶ شعبه اخذ راي در استان براي برگزاري هر دو انتخابات مجلس خبرگان رهبري و مجلس شوراي اسلامي آماده است

استاندارخراسان جنوبي ظهر امروز در جريان بازديد از ستاد انتخابات استان گفت: با گزارشي كه كميته هاي زيرمجموعه ستاد انتخابات استان در بخش هاي مختلف ارائه كردند ، استان آماده برگزاري انتخاباتي سالم ، باشكوه و باحضور گسترده مردم در پاي صندوق هاي راي است.

به گزارش خاورستان، وجه اله خدمتگزار، با بيان اينكه مردم عزيز استان به هر تصميمي كه در مورد كانديداهاي پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري و دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي برسند براي همه قابل احترام و محترم است، گفت: مجريان و ناظرين برگزاري انتخابات بايد از آراي مردم همچون هميشه به عنوان حق الناس و امانتي الهي پاسداري و حفاظت كنند.

وي با بيان اينكه تمامي ملزومات مورد نياز براي برگزاري انتخابات فراهم شده است، گفت: وسايل نقليه مورد نياز براي حوزه هاي انتخابيه استان و نيز فرمانداري هايي كه اعلام نياز كرده بودند آماده و در اختيار آنان قرار گرفته است.

وي با بيان اينكه تعداد ۶۰۶ شعبه اخذ راي در استان براي برگزاري هر دو انتخابات مجلس خبرگان رهبري و مجلس شوراي اسلامي پيش بيني شده است، گفت: بيش از ۱۱ هزار نفر عوامل اجرايي و ناظرين ، برگزاري انتخابات فردا را بر عهده خواهند داشت.

مقام عالي دولت در استان ، ضمن تشكر از نامزدهاي انتخابات و نيز هواداران آنها، گفت: اميد است در ساعات باقي مانده تا برگزاري انتخابات ، هم كانديداها و هم طرفداران آنها همچون گذشته با پايبندي به قوانين و مقررات مربوطه عوامل برگزاري انتخابات را در جهت برگزاري انتخابات سالم و مطمئن ياري نمايند.

خدمتگزار، ضمن تشكر از حضور هميشگي و دشمن شكن مردم عزيز استان در تمامي عرصه ها خصوصاً انتخابات در سنوات گذشته، گفت: اميد است در انتخابات پيش رو نيز مردم عزيز استان يك بار ديگر با حضور حماسي خود در پاي صندوق هاي راي ضمن تجديد بيعت با آرمان هاي بلند امام راحل(ره) و مقام معظم رهبري ، در راه پاسداري از ارزش هاي نظام مقدس اسلامي حماسه اي ديگر در تاريخ پرافتخار ايران خلق كنند.

اين گزارش حاكيست؛ استاندارخراسان جنوبي ظهر امروز از روند آماده سازي ستاد انتخابات استان به منظور برپايي انتخابات پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري و دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي بازديد كرد و از نزديك در جريان روند انجام امور در اين ستاد قرار گرفت.

انصراف ۷ نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه طبس، فردوس، بشرویه و سرایان

فرماندار فردوس گفت: با انصراف ۷ کاندیدای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه طبس، فردوس، بشرویه و سرایان تعداد کاندیداهای این حوزه انتخابیه از 16 نفر به ۹ نفر کاهش یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، محمدرضا رجبی مقدم گفت: تا این لحظه تعداد ۷ نفر از کاندیداها انصراف خود را اعلام نمودند و بنابراین تاکنون مجموع کاندیداها به ۹ نفر رسیده است.

فرماندار فردوس گفت: احمد سبحانی، اسماعیل یعقوب‌زاده، میثم شیخی‌زاده، مجتبی محمدیان، جواد اسماعیلی از کاندیداهایی بودند که تا روز گذشته اعلام انصراف نمودند.

وی افزود: حسین ابراهیمی و جواد شیبانی دو کاندیدای دیگری هستند که انصراف خود را اعلام کردند.

محمدرضا رجبی‌مقدم فرماندار فردوس قبلا در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در فردوس گفته بود: اکثریت کاندیداهای انصرافی به نفع یک کاندیدای دارای سابقه نمایندگی این حوزه در مجلس در سالها قبل کناره گیری کرده اند.

فرماندار فردوس ضمن تاکید بر شرکت حداکثری مردم در انتخابات افزود: توصیه ما به عنوان خدمتگزار این مردم این است با توجه به اینکه امروز در مقطع حساسی از تاریخ نظام اسلامی هستیم مردم حضور حداکثری در پای صندوق های رأی داشته باشند و می‌بینیم که رهبر معظم انقلاب امسال را سال همدلی و همزبانی اعلام کردند که یکی از اهداف نامگذاری امسال انتخابات بوده است.

وی افزود: مردم حضور پیدا کنند تا دل امام زمان(عج)،.رهبر معظم انقلاب و همه دوستداران نظام مقدس جمهوری اسلامی شاد شود.

رجبی مقدم گفت: هر چه حضور پررنگ‌تر باشد امیدواری دوستداران نظام مقدس اسلامی در سراسر جهان بشتر و ناامیدی دشمنان نظام بیشتر می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، لازم به ذکر است سیدمحمدمهدی مهاجریان‌مقدم از کاندیداهای این دوره از مجلس شورای اسلامی نیز شب گذشته در سخنرانی خود در هیات ابوالفضلی(ع) طبس، انصراف شفاهی خود را اعلام نمود.

امام جمعه فردوس: همه مردم به خاطر رعایت ملیّت و شرعیّت در انتخابات شرکت می‌کنند

حجت‌الاسلام محمدرضا بابایی امام جمعه فردوس در گفتگو با خاورستان، گفت: نامزدهای محترم مجلس شورای اسلامی برای حضور در مجلسی که نماد اسلامیت است تلاش می‌کنند.

امام جمعه فردوس اظهار کرد: حتما کاندیداها قوانین را رعایت می‌کنند و هیچ نوع تخلفی که موجب آبروریزی نظام باشد انجام نمی‌دهند.

بابایی تصریح کرد: اگر مردم بدانند کسی تخلف می‌کند، به او رأی نخواهند داد چراکه مجلس، مجلس شورای اسلامی است و اینگونه اقدامات و تخلفات در شأن نامزدها نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: بیگانگان درصدد هستند شایعه کنند مردم را به زور پای صندوق‌های رأی بردند و آرای آن‌ها را خریداری و از شهر به شهری جمعیت‌ها را جابجا کردند که هرکدام از این تهمت‌ها به آبروی نظام اسلامی لطمه می‌زند و بهانه‌ای دست دشمن می‌دهد.

امام جمعه فردوس گفت: امیدواریم همه مردم تمام اصول و قوانینی را که مطرح شده است رعایت کنند، تخلفی صورت نگیرد و بهانه‌ای دست دشمن داده نشود و بتوانیم بگوییم سالم‌ترین انتخابات را داشتیم.

بابایی اظهار کرد: تصور بنده این است که هیچ ایرانی و هیچ مسلمانی به خاطر رعایت ملیت و شرعیت، فردا درخانه نمی‌ماند و در اولین ساعات روز به سمت صندوق رأی حرکت می‌کند.

وی بابیان‌اینکه شرکت در انتخابات وظیفه شرعی و میهنی است افزود: برای روشنی دل مقام معظم رهبری و امام زمان (عج) هرچه زودتر این وظیفه را انجام دهیم، اجرمان بیشتر خواهد بود.

امام جمعه فردوس اظهار امیدواری کرد: فردا صف‌های طولانی کنار صندوق‌های رأی به معرض دید جهانیان گذاشته شود.

رئیس اتاق بازرگانی بیرجند: قانونگذاری برای بهبود معیشت مردم از اولویت‌های مجلس دهم باشد

محسن احتشام رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند با بیان اینکه قانونگذاری برای بهبود معیشت مردم از اولویت‌های مجلس دهم باشد گفت: اتاق بازرگانی از کسانی که اقتصاد قوی دارند و تولید و اشتغال را در دستور کار خود قرار می‌دهند حمایت خواهد کرد.

محسن احتشام در گفت‌و‌گو با تسنیم در بیرجند اظهار داشت: رشد اقتصادی پایین است و در چند سال گذشته رشد اقتصادی منفی بوده است و ما به پارلمان قوی نیاز داریم که دیدگاه‌های اقتصادی قوی داشته باشد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند بیان کرد: مجلس آینده نباید یک مجلس سیاسی باشد بلکه باید یک مجلس اقتصادی باشد و تمام سعی خود را برای توسعه اقتصادی بگذارد و اتاق بازرگانی از کاندیدایی حمایت خواهد کرد که کاندیدای اقتصادی باشد و اقتصاد را در اولویت کار خود قرار دهد.

احتشام تصریح کرد: باید قول بدهند وقتی انتخاب شدند تولید، اشتغال و صادرات فراموش نشود و برنامه‌های آنان حول محور حمایت از تولید، صادرات، اشتغال و کارآفرینی باشد در این صورت اتاق بازرگانی از وی حمایت خواهد کرد.

وی اظهار داشت: باید قوانین یکسانی که وجود دارد مانند مالیات‌ها اصلاح شود، کسی که در شهرک صنعتی توس فعالیت می‌کند مانند کسی که در نهبندان سرمایه گذاری می‌کند 25 درصد ضریب مالیاتی پرداخت می‌کند و شرایط این دو باهم برابر نیست، کسی که در نهبندان سرمایه‌گذاری می‌کند و به دنبال ایجاد امنیت و اشتغال است باید نرخ مالیاتش صفر باشد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند افزود: همچنین فضای کسب و کار باید طوری فراهم شود که انگیزه کار و سرمایه گذاری و تولید افزایش یابد و با وضع قوانین شرایطی فراهم شود که با فضای واسطه‌گری و پولشویی و سوداگری در سطح بازار مبارزه شود.

احتشام بیان کرد: ما امروزه به مردمی بودن و اشتغال زایی اقتصادمان نیاز داریم و باید کارهای اجرایی به مردم واگذار شود چون مردم نقش بیشتری را توسعه اقتصادی ایفا می‌کنند.

وی یادآور شد: فعالان اقتصادی، کارآفرینان و تولیدکنندگان به توصیه مسئولان سرمایه‌های خود را در شهرک‌ها صرف کرده‌اند و با مشکلاتی مواجه شده‌اند قانونی نیست که از آنها حمایت کند مجلس آینده باید به این فعالان اقتصادی کمک کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند خاطرنشان کرد: ما خواستار مجلسی هستیم که قوانینی در آن وضع شود که انگیزه کار و تلاش، کارآفرینی و سرمایه‌گذاری را در راستای توسعه متوازن اقتصادی فراهم کند و قوانین به صورت اقتضایی وضع شود تابه توسعه متوازن دست یابیم.

احتشام با اشاره به بحث صادرات بیان کرد: همچنین انتظار ما این است که مجلس آینده در بحث صادرات قوانینی وضع کند که تولید صادرات محور هرچه بهتر بتواند در بازارهای جهانی موفق باشد.

وی با بیان اینکه قانونگذاری برای بهبود معیشت مردم از اولویت‌های مجلس دهم باشد تأکید کرد: قوانین موجود، در عمل حمایتی از تولید، کارآفرینی و سرمایه گذاری نمی‌کند و بعضی وقت‌ها لوایحی برای حمایت از تولید و سرمایه گذاری وضع می‌شوداما مدت‌ها در مجلس می‌ماند و تصویب نمی‌شود و همچنین مجلس باید کمک کند که مولفه‌های اقتصاد مقاومتی که می‌تواند راه نجات اقتصاد ما باشد هرچه بهتر عملیاتی و اجرایی شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند اظهار داشت: باید قانون کار اصلاح شود لایحه حمایت از تولید تصویب شده اما حمایتی از تولیدکننده نمی‌شود از مجلس دهم می‌خواهیم قوانینی وضع کند که تمام ملت از فرصت‌های برابر برخوردار باشند و با دادن امتیاز به مناطق محروم و توسعه نیافته برای ایجاد انگیزه کارمندان و سرمایه گذاران تلاش کند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی: ۶ هزار نیروی پلیس خراسان جنوبی با بی‌نظمی در انتخابات برخورد می‌کنند

محسن شجاع فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی گفت: در روز هفتم اسفند ماه ۶ هزار نیروی پلیس حافظ امنیت آرای مردم در خراسان جنوبی هستند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ مجید شجاع اظهار داشت: قرارگاه امام علی(ع) در خراسان جنوبی از دو ماه پیش فعالیت‌های خود را آغاز کرده است که فعالیت‌های این قرارگاه رصد مراحل تأمین امنیت برگزاری انتخابات است.

وی گفت: اقدامات قرارگاه امام علی(ع) در سه مرحله قبل، حین و بعد از انتخابات است که این وظیفه بر عهده نیروی انتظامی قرار داده شده است که تاکنون به خوبی اجرایی شده و امید است انتخابات پرشوری را در خراسان جنوبی شاهد باشیم.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی ادامه داد: در خراسان جنوبی 606 صندوق اخذ رأی در روز هفتم اسفند در شهرها و روستاهای استان مستقر خواهد شد که امنیت تمام این صندوق‌ها توسط کارکنان نیروی انتظامی انجام می‌شود.

وی گفت: وظایف نیروی انتظامی در دو محور حفاظت مستقیم از صندوق‌های اخذ رأی و پشتیبانی از نیروهای محافظ صندوق خواهد بود که در معابر، جاده‌ها و حوزه سرزمینی خراسان جنوبی تأمین امنیت را بر عهده دارند.

شجاع تصریح کرد: حدود 6 هزار نفر در فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی و مرزبانی استان مسئول امنیت انتخابات هستند و تاکنون هیچ گونه ناامنی در خراسان جنوبی شاهد نبودیم که بخش عمده آن مدیون مردم متدین و ولایت مدار خراسان جنوبی است.

وی حضور پرشور مردم را برای خلق حماسه‌ای دیگر در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان خواستار شد و تأکید کرد: پلیس خراسان جنوبی بهترین وضعیت امنیتی را برای حضور پرشور مردم فراهم کرده و با هرگونه بی نظمی و هنجارشکنی برخورد خواهد کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار