خدمتگزار: در رد صلاحيت افراد، آبرو، حرمت، عزت و كرامت افراد، موضوعی بسيار مهم است/ در بررسي صلاحيت افراد به جز دستگاه هاي متولي و مسئولي كه قانون آنها را مشخص كرده هيچ شخص و يا دستگاهي اجازه دخالت ندارد/ انتخابات پيش رو باید تجلي تحقق نامگذاري سال باشد
کد خبر: ۱۴۶۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۸ 16 December 2015

خدمتگزار: براي برگزاركنندگان انتخابات افراد و گروه هاي سياسي هيچ تفاوتي نبايد داشته باشند/ در اين دوره از انتخابات ايجاد زمينه براي حضور تمامي سلايق پذيرفته شده نظام از سياست هاي مهم كاري است / فرمانداران و مجريان انتخابات در استان بايد با رعایت روزشمار و برنامه زمان بندي انتخابات ، دقيقاً بر اساس برنامه هايي كه در آن تعيين شده حركت كنند

استاندار خراسان جنوبي صبح امروز در جلسه مشترك اعضاي ستاد انتخابات استان و فرمانداران گفت: اجراي دقيق قانون ، مهمترين وظيفه مجريان انتخابات است. وظيفه اجراي دقيق قانون انتخابات بر عهده فرمانداران به عنوان مجريان انتخابات است.

به گزارش تابناک، وجه اله خدمتگزار، با بيان اينكه خراسان جنوبي در بعد سخت افزاري و نرم افزاري آماده برگزاري پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري و دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي است ،ادامه داد: فرمانداران در شهرستان ها مطابق با قانون مي بايست از تمامي امكانات ، تجهيزات و ملزومات اداري دولتي كه در اختيار ساير دستگاه هاي اجرايي است براي برگزاري هرچه با شكوه تر انتخابات استفاده كنند.

وي با بيان اينكه به معني واقعي كلمه براي برگزاركنندگان انتخابات افراد و گروه هاي سياسي هيچ تفاوتي نبايد داشته باشند، گفت: ايجاد زمينه هاي لازم براي حضور تمامي سلايق پذيرفته شده نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران از ديگر سياست هاي مهم كاري است كه در اين انتخابات ، پيش روي مسئولين برگزار كننده قرار دارد.

مقام عالي دولت در استان ، به نامگذاري سال جاري از سوي رهبر معظم انقلاب با عنوان "همدلي و همزباني دولت و ملت" اشاره كرد و ادامه داد: تحقق اين شعار بايد در انتخابات پيش رو به خوبي نمود پيدا كرده و انتخابات تجلي عيني تحقق نامگذاري سال جاري باشد.

خدمتگزار، مردم خراسان جنوبي را مردمي ولايتمدار، انقلابي، متدين و هميشه در صحنه برشمرد و خاطر نشان ساخت: مردم خراسان جنوبي همواره نشان داده اند كه در تمامي عرصه ها از جمله انتخابات حضوري پر شور و شعور داشته و در انتخابات پيش رو نيز همين گونه خواهند بود.

وي به همكاري تنگاتنگ فرمانداران و اعضاي ستاد انتخابات استان با هيات نظارت بر انتخابات و ناظرين تاكيد كرد و ادامه داد: همه بايد با تاسي از منويات رهبر معظم انقلاب با حفظ برادري و محبت و با همدلي ، كار مهم و بزرگ انتخابات را به انجام برسانيم و بار ديگر دشمن را از رسيدن به اهداف شومش مايوس نماييم.

وي روزشمار انتخابات را مورد تاكيد جدي قرارد داد و افزود: فرمانداران و مجريان انتخابات در استان بايد با نصب العين قرار دادن روزشمار و برنامه زمان بندي انتخابات ، دقيقاً بر اساس برنامه هايي كه در آن تعيين شده حركت كنند تا بتوانيم در زمان مشخص شده امور مربوطه را به انجام برسانيم.

وي قانون را ملاك و معيار تمامي اقدامات و برنامه ريزي ها دانست و تصريح كرد: فرمانداران بايد با مطالعه و احاطه كامل بر قانون انتخابات ، تمام اقدامات و برنامه ريزي هاي خود را دقيقاً بر اساس آن تنظيم نمايند و در صورت برخورد به مشكل و يا هر گونه ابهام ، به قانون موجود مراجعه و يا در اسرع وقت از مقامات ذي صلاح در ستاد استان و وزارت كشور استعلامات لازم را اخذ كنند.

وي خاطر نشان ساخت: لازم است تا مجريان و برگزاركنندگان انتخابات در نامه نگاري ها و مكاتباتي كه انجام مي دهند دقت و حساسيت لازم را داشته باشند چرا كه ممكن است كم توجهي به يك واژه و يا يك كلمه كه داراي بار حقوقي خاصي است كل سازمان را با مشكل مواجه نمايد.

وي بر تشكيل هيات هاي اجرايي در زمان مقرر در شهرستان هاي استان تاكيد كرد و ادامه داد: در بررسي صلاحيت افراد نيز به جز دستگاه هاي متولي و مسئولي كه قانون آنها را مشخص كرده هيچ شخص و يا دستگاهي اجازه دخالت در اين امور را نخواهد داشت.

وي با بيان اينكه فرمانداران تلاش كنند تا افراد رد صلاحيت شده به حداقل ممكن برسند ،گفت: در رد صلاحيت افراد آبرو ، حرمت ، عزت و كرامت افراد به عنوان يك موضوع بسيار مهم و اساسي بايد مورد توجه دست اندركاران امر قرار گيرد.

استاندارخراسان جنوبي ، در زمينه رد صلاحيت افراد در انتخابات پيش رو گفت: دستگاه ها وسازمان هايي كه قانون وظيفه تاييد صلاحيت افراد را به آنها واگذار كرده است بايد مستند، مستدل و بر اساس مفاد قانوني رد صلاحيت آنها را اعلام كنند تا جلوي هرگونه دخالت اغراض شخصي و يا گروهي در تعيين صلاحيت ها گرفته شود.

خدمتگزار، اعتماد مردم به برگزاركنندگان انتخابات را مورد تاكيد قرارداد و افزود: اعتماد مردم به مسئولين و برگزاركنندگان انتخابات به عنوان يك سرمايه عظيم ملي و اجتماعي بايد حفظ و تقويت شود ؛ از اينرو بايد از تمام امكانات اداري و كاري به منظور حفظ و حراست از آراي مردم به عنوان يك امانت الهي بابد به نحو مطلوب استفاده گردد.

اين گزارش حاكيست، در اين جلسه هر يك از مسئولين كميته هاي زيرمجموعه ستاد انتخابات استان و نيز فرمانداران شهرستان هاي تابعه استان به ارائه نقطه نظرات، ديدگاه ها، مسائل و مشكلات خود در حوزه هاي مخلتف كاري با محوريت انتخابات پرداختند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار