رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان گفت: جهاددانشگاهی باید در مباحث علوم انسانی ارتباط خود را با دانشگاه‌ها تقویت و از این طریق نقش خود را در رفع ناهنجاری‌های جامعه و نیاز‌های منطقه‌ای ایفا کند.
کد خبر: ۹۸۴۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۹ 07 August 2021
 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان گفت: جهاددانشگاهی باید در مباحث علوم انسانی ارتباط خود را با دانشگاه‌ها تقویت و از این طریق نقش خود را در رفع ناهنجاری‌های جامعه و نیاز‌های منطقه‌ای ایفا کند.

به گزارش تابناک همدان، مرتضی قائمی اظهار کرد: جایگاه استان همدان و ظرفیت‌های موجود در آن با سایر دانشگاه‌ها متفاوت است. بنابراین، لازم است جهاددانشگاهی این ظرفیت‌ها را شناسایی و بر اساس نیاز‌های موجود گام بردارد.

وی تأکید کرد: اگر جهاد بتواند از ظرفیت‌های خود و امکانات موجود و روحیه جهادی استفاده حداکثری داشته و با سایر دانشگاه‌ها تعامل سازنده‌ای داشته باشد قطعاً می‌تواند مأموریت خود را در توسعه کمی و کیفی دانشگاه‌ها و آموزش عالی ایفا کند.

قائمی وجود خلأ در ارتباط دانشگاه‌ها با صنعت را یکی از مشکلات مهم کشور بیان کرد و گفت: گرچه تاکنون اقدامات بسیاری انجام گرفته، اما هم‌چنان دانشگاه باید احساس مسئولیت بیشتری نسبت به صنعت و کشاورزی داشته باشد؛ البته صنعت هم باید خود را با دانشگاه‌ها و تولیدات علمی آن‌ها پیوند دهد که این مهم از سوی جهاددانشگاهی و ایجاد ارتباط بین دانشگاه‌های مختلف محقق شود.

وی یادآور شد: مشکلی که در این زمینه وجود دارد این است که صنعت و کشاورزی خود را خوب به دانشگاه وابسته نکرده و احساس نیاز نداشته است.

رئیس دانشگاه آزاد همدان تصریح کرد: گرچه ساختار ملی و سیاست‌گذاری‌های کلان همچون مدیریت واردات، افزایش صادرات، پشتیبانی از تولید داخلی در این موضوع بسیار نقش داشته، اما از ظرفیت جهاددانشگاهی در ارتباط بین صنعت و کشاورزی با دانشگاه‌ها نمی‌توان غافل شد.

قائمی با تأکید بر اینکه جهاددانشگاهی می‌تواند از ظرفیت خود در راستای حل مسائل اجتماعی استفاده کند، افزود: جهاددانشگاهی باید در مباحث علوم انسانی ارتباط خود را با دانشگاه‌ها تقویت و از این طریق نقش خود را در رفع ناهنجاری‌های جامعه و نیاز‌های منطقه‌ای ایفا کند.

وی یادآور شد: در حوزه علوم انسانی دانشگاه متولی حل ریشه‌ای برخی مسائل در زمینه اجتماع است که با ارائه راهکار‌های علمی می‌تواند در این راستا مؤثر باشد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار