معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی
با برنامه ریزی های انجام شده خرید دام عشایر استان، شتاب می گیرد.
کد خبر: ۹۷۴۳۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹ 28 June 2021

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با بیان این مطلب گفت: طرح خرید دام مازاد عشایر و دامداران، محدود به زمان خاصی نیست و خرید دام زنده با قیمت هر کیلوگرم ۴۵ هزار تومان، تا زمانی که لازم باشد، ادامه دارد. به گفته "فرهادی" در قالب این طرح حمایتی دولت، همه دام های خریداری شده توسط سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل امور عشایری، بعد از کشتار کشتارگاه‌های استان به بازار عرضه می‌شوند.
وی با اشاره به امکان خرید روزانه ۶۰۰-۷۰۰ رأس دام تصریح کرد: با توجه به محدودیت ظرفیت کشتارگاهی استان و ناکافی بودن فضای پیش سرمایش و انجماد، در حال حاضر ۱۰۰ رأس دام عشایر و دامداران خریداری می شود.
وی با اشاره به پروژه نیمه تمام کشتارگاه صنعتی خوسف به عنوان یکی از مجهزترین کشتارگاه های صنعتی کشور گفت: با توجه به موانع موجود در مسیر اجرای این پروژه ،جلساتی به منظور تسهیل شرایط برگزار شده و به زودی مشکلات رفع می شود و
بنا به وعده سرمایه گذار، این کشتارگاه تا ۲ ماه آینده به بهره برداری می رسد.
فرهادی خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیت استان های همجوار و راه اندازی کشتارگاه خوسف، ظرفیت خرید دام عشایر و دامداران افزایش خواهد یافت.
شایان ذکر است؛ با توجه به پیگیری های صورت گرفته به منظور کاهش تبعات ناشی از خشکسالی ، خراسان جنوبی در شمار ۹ استانی قرار گرفت که مجوز خرید دام مازاد عشایر و دامداران را اخذ نمود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار