آیین خون صلح در شهرستان مهران برای بخشش قاتل بر اختلاف دو خانواده پس از سه سال پایان داد
کد خبر: ۹۷۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸ 19 September 2015
آیین خون صلح در شهرستان مهران برای بخشش قاتل بر اختلاف دو خانواده پس از سه سال پایان داد
به گزارش تابناک ایلام در این آیین که بزرگانی از ایلات و اقوام مختلف استان ایلام حضور داشتند خانواده ملکشاهی از محله فرخ آباد مهران از خون فرزند خود گذشتتند و با خانواده هاشم بیگی از ایل خزل سیروان سازش کردند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام در این آیین گفت: ایجاد صلح و سازش در سالی که از سوی مقام معظم رهبری دولت و ملّت، همدلی و هم زبانی نام گذاری شده است افتخاری بزرگ برای استان ایلام است.
حسین کلانتری افزود:باید یاد بگیریم خشم مان را کنترل کنیم و با حوصله و الهام از اهل بیت(ع) گذشت را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم.
وی تاکید کرد: اگر می بینیم مذاکرات هسته ای به نتیجه رسید به خاطر همین همدلی و اتحاد مردم و مسوولان بود و این برادری و صمیمیت سرمایه کشور ماست که باید در حفظ آن تلاش کرد.
امام جمعه مهران نیز گفت: صلح و سازش از دیرباز تاکنون مورد تاکید ائمه اطهار (ع) و معصومین بوده و همچنین از جمله سنت های حسنه ای است که مورد تاکید تعالیم دینی است.
حجت الاسلام روح الله ولد بیگی ادامه داد:از این دو خانواده به خاطر تحقق این آرمان الهی قدردانی می کنیم و امیدواریم این موضوع مبنایی برای آغاز مختومه کردن همه اختلافات و دعاوی باشد که درسطح استان وجود دارد.
وی ادامه داد: این کار نیک و پسندیده آبروی بزرگی برای مردم شهرستان مهران و گذشت اولیای دم، نمودی از کرامت و بزرگی است که مورد قبول ائمه اطهار (ع) و معصومین است
در این آیین صلح و سازش، پس از قرائت بیانیه صلح و امضای آن از سوی معتمدان و اعضای دو خانواده، اختلاف و کدورت ها با دیده بوسی طرفین خاتمه یافت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار