مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی عنوان کرد
وحيدداعی گفت: طول راه آهن زاهدان-بیرجند-مشهد ۹۰۱ کیلومتر است که ۴۲۱ کیلومتر آن در جغرافیای استان خراسان جنوبی و حد فاصل بیرجند تا ايستگاه یونسی ۲۷۱ کیلومتر است. مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی افزود: از این مقدار ۱۸۳ کیلومتر در استان خراسان جنوبی قرار دارد که ۳۲ کیلومتر آن در دست انجام و با پیشرفت فیزیکی حدود ۲۰ درصد در مرحله عملیات زیر سازی است.
کد خبر: ۹۶۴۹۸۶
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹ 19 May 2021

وی گفت: اعتبار این طرح از ۲۹۰ میلیارد ریال در قانون بودجه سال ۹۹ به ۶۰۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ افزایش یافته و فاینانس داخلی راه آهن قطعه بیرجند- یونسی نيزدر حال انعقاد قرار داد مشارکت است.
مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی همچنین در خصوص پیشرفت پروژه آنتني راه آهن فردوس گفت: طول آنتني راه آهن فردوس ۷۱ کیلومتر می‌باشد که در سال ۹۸ آغاز شده و در مرحله عملیات زیرسازی بوده و حدود ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وحيدداعی افزود: این مسیر در سال ۱۴۰۰ در تغییرات قانون عنوان طرح به اتصال سرایان، فردوس، بشرویه به شبکه ریلی اصلاح شده که در حال حاضر مطالعات اتصال سرایان و بشرویه به شبکه ریلی از طرف شرکت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل ونقل كشور در دست بررسي است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار