سید پرویز فتاح در همایش کانون‌های پیرو ولایت کمیته امداد خراسان جنوبی، توانمندسازی جامعه هدف را یکی از الویت‌های اصلی این نهاد عنوان کرد و گفت: این رویکرد برگرفته از مکتب اسلام و قرآن است.
کد خبر: ۹۴۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸ 15 September 2015

به گزارش تابناک سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت : پیامبر اکرم (ص) از فقرا انتخاب شده است و با این کار خداوند می‌خواهد بگوید قشر فقیر و محروم را باید دریافت.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: یکی از راه‌هایی که می‌توان این قشر را دریافت این است که همیشه تحت پوشش باشند اما توانمندسازی یعنی شناسایی استعداد‌های آن‌ها.

فتاح با تاکید بر اینکه باید باورمان بشود مددجویان و خانواده آن‌ها استعداد‌ها و توانمندی‌های زیادی دارند، عنوان داشت: این استعداد‌ها باید شناسایی، مدیریت، هدایت و دستگیری شود تا بتوانند زندگی را از نظر اقتصادی خودشان مدیریت کنند.

وی با اشاره به وظیفه کار‌شناسان کمیته امداد در این زمینه، بیان کرد: کار‌شناسان در این زمینه آموزش می‌بینند، آموزش می‌دهند، کلاس‌های آموزشی و کار آموزی با کمک فنی و حرفه‌ای برگزار می‌کنند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه در این ارتباط با بانک‌ها نیز صحبت شده تا وام اشتغال و خودکفایی اعطا کنند، ادامه داد: همه این‌ها هدفش این است که اقتصاد آن‌ها روی پاشنه خودشان بچرخد و از وابستگی کمیته امداد خارج شوند چراکه ما این را به صلاح مملکت و خودش نمی‌دانیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به برنامه‌های این نهاد برای خوداتکایی و اشتغال مددجویان، گفت: در این راستا کمیته امداد سال گذشته موفق شد حدود ۱۲۴ هزار خانواده را خود کفا کند.

فتاح با بیان اینکه دو تا سه سال طول می‌کشد تا این افراد از تحت پوشش بودن خارج شوند، بیان کرد: امسال این آمار افزایش می‌یابد.

به گفته وی در سال گذشته دو هزار و ۲۵۰ مورد وام خود اشتغالی در خراسان جنوبی به مددجویان پرداخت شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به دیدار روز گذشته خود با استاندار و امام جمعه، گفت: در این جلسه عنوان شد که برای پرداخت بیشتر این وام‌ها استان نیز باید سعی کند چراکه این منابع استانی است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اضافه کرد: امسال ۳۰ میلیارد تومان تا الان ابلاغ شده اما قول دادیم اگر استان بتواند سهم خود را ۱۰۰ درصد جذب کند ما نیز سهیمه استان را افزایش دهیم.

فتاح از راه اندازی صندوق‌های الکترونیک خبر داد و گفت: در تهران این کار انجام شده که به کل کشور تعمیم داده می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار