معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ودرمانی استان زنجان گفت: طی ارزیابی اخیر و طبق رتبه بندی انجام گرفته این واحد دانشگاهی هشت پله ارتقا یافت و در بین دانشگاه‌های کلان منطقه ۶ آمایشی کشور نیز رتبه اول را کسب کرد.
کد خبر: ۹۲۲۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰ 07 December 2020

دکتر مهدی قائمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال همزمان با روز دانشجو، سند سومین مرحله رتبه‌بندی دانشگاه‌های علوم پزشکی منتشر شد.

وی  یادآوری کرد: این موفقیت حاصل تلاش و همت همه اساتید، دانشجویان و مدیریت دانشگاه بوده و این مرحله رتبه بندی تفاوت های اساسی با دوره قبلی داشته است.

قائمی با اشاره به اینکه در دوره های قبل ارزیابی ها بیشتر مبتنی بر فرآیندهای آموزش و بهبود آن مورد توجه قرار می گرفت، اظهار داشت: در این خصوص به عنوان نمونه می توان به ایجاد رشته های جدید، وجود رشته های دانشگاهی، جذب هیات علمی جدید، قبول دانشجویان در مقاطع بالاتر تعداد جلسات آموزشی دانشگاه و مواردی از این قبیل اشاره کرد.

وی اضافه کرد: این در حالی است که در رتبه بندی جدید استحکام و پایایی فعالیت های دانشگاه مورد توجه قرار گرفته و به عنوان مثال شاخص هایی از قبیل خروجی های تاثیر گذار دربعد اخلاقی دانشگاه، در بعد بین المللی سازی، بعد مرجعیت و همگرایی علوم مورد توجه قرار گرفته است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان تفاوت دیگر رتبه بندی جدید را حضور دانشگاه علوم پزشکی زنجان به عنوان قطب ۶ کشور در بین دانشگاه‌های بزرگ اعلام کرد و گفت: برای تداوم این حضور و حفظ جایگاه در بین دانشگاه‌های بزرگ باید تلاش و همت مضاعفی انجام شود.

وی تاکید کرد: بر این اساس برای اینکه این واحد دانشگاهی بتواند طی سال های آینده نیز همچنان این جایگاه را حفظ کند، برنامه ریزی خوبی انجام شده که از جمله آن می‌توان به تدوین سند الگوی دانش های بین رشته ای، برنامه ریزی برای مطالعات دانشگاهی جهت کسب مرجعیت جهانی، توسعه زیرساخت های آموزش مانند توسعه بسترهای آموزش مجازی را نام برد.

قائمی، همچنین افزایش تعداد ایستگاه‌های آزمون الکترونیک را از دیگر موارد سند یاد شده دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام کرد و گفت: تحقق این اهداف با همکاری و یکدلی متولیان امر امکانپذیر است.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار