کد خبر: ۹۱۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷ 09 September 2015
انزلی - ایرنا - رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد انزلی در دیدار با مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان از فعالسازی 20 واحد صنعتی راکد مانده این محدوده طی 18 ماه اخیر خبر داد.
[20 واحد صنعتی راکد منطقه آزاد انزلی فعالسازی شد]

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی این سازمان به ایرنا رضا مسرور اظهار کرد : در یک سال اخیر 20 واحد تولیدی راکد با تلاشهای انجام شده فعال شده اند و با برنامه ریزی های صورت گرفته تا دو سال آینده هیچ واحد صنعتی راکد و نیمه فعال در این منطقه نخواهیم داشت.
وی در این جلسه ، استفاده از ظرفیت های منطقه آزاد انزلی برای توسعه شهرک های صنعتی منطقه و حمایت از سرمایه گذاری در بخش تولید ، ایجاد اشتغال مولد و بهبود فضای کسب و کار را از اهداف راهبردی منطقه آزاد انزلی عنوان کرد.
وی افزود : حمایت قانونی ، ارائه خدمات مناسب و توسعه سرمایه گذاری داخلی و خارجی در بخش صنعت از جمله مواردی است که جهت تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، در دستور کار سازمان منطقه آزاد انزلی قرار دارد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به قوانین و مقررات مناسب و همچنین آماده بودن زیرساختهای لازم در این منطقه اظهار کرد : تبدیل منطقه آزاد انزلی به مرکزی برای ایجاد شرکتها و واحدهای صنعتی صادراتی که محصولات مرتبط یا مکمل را تولید می کنند از برنامه های مهم این سازمان برای حرکت در جهت توسعه صادراتی استان و کشور است.
وی ضمن تاکید بر استفاده مدیران واحدهای صنعتی منطقه از معافیت های قانون ارزش افزوده ، یکی از اقدامات مهم سازمان را فراهم نمودن زمینه های استقرار صنایع تولیدی در پس کرانه مجتمع بندری در حال احداث کاسپین اعلام کرد.
مسرور خاطرنشان کرد : توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی ، استقرار صنایع با فناوری بالا ، فعال شدن صنایع تخصصی و صادراتی در شهرکهای صنعتی منطقه از ضروریات توسعه همه جانبه اقتصادی استان و منطقه است.
در ادامه این نشست مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان با قدردانی ازحمایت های صورت گرفته در دو سال اخیر در خصوص اعمال قوانین و مقررات مناطق آزاد در شهرک های صنعتی این منطقه گفت : با توجه به استقبال فراوان سرمایه گذاران صنعتی طی دو سال اخیر برای حضور در منطقه آزاد انزلی ، توسعه ظرفیت صنعتی این منطقه ضروری است.
طهمورث لاهوتی با بیان اینکه در دو سال اخیر رویکرد سرمایه گذاران برای حضور در منطقه تغییر مثبتی داشته اشت افزود : با توجه به مزیت های قانونی منطقه آزاد انزلی ، احداث و توسعه شهرک های صنعتی و خوشه های صنعتی در این منطقه بسیار مناسب است چرا که توسعه خوشه ای صنعتی دارای بازدهی بیشتری نسبت به سایر راه های توسعه بنگاههای بخش خصوصی است و به دلیل افزایش همکاری و فعالیتهای مشارکتی هزینه کمتری را نیز در بر دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار