در دهمین جشنواره تعاونی‌ها و کار آفرینان برتر خراسان جنوبی، از 10شرکت و اتحادیه تعاونی منتخب استان تجلیل شد.
کد خبر: ۹۱۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳ 09 September 2015

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان جنوبی، محمد سنجری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، شب گذشته (17 شهریور ماه) در دهمین جشنواره تعاونی‌ها و کار آفرینان برتر خراسان جنوبی، با اشاره به تغییر نگاه‌های مسئولان نسبت به فعالیت تعاونی‌ها، گفت: فضای جامعه در حمایت و کمک به فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی این بخش فراهم است .

وی ادامه داد: در این ارتباط با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و تبادل تفاهم نامه میان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مسئولان استانی و شهرستانی نگاه مسئولان به بخش تعاون در جهت مثبت در حال تغییر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، از شکل‌گیری ستاد عالی تعاون در استان‌ها خبر داد و افزود: بدنه دولت با بخش تعاون همراه و همگام است و با توجه به تحول ایجاد شده در سیاست خارجی روزنه امید در بخش تعاون نیز رو به افزایش است.

سنجری با بیان اینکه سعی شد در دو سال گذشته نقاط ضعف شرکت‌ها و اتحادیه تعاونی‌ها شناسایی و راهکارهای لازم اندیشیده شود، گفت: در این مدت نارضایتی از شرکت‌های تعاونی کاسته شده است و اختلاف و شکایت‌ها در اتاق تعاون رسیدگی می‌شود.

وی از کاهش تصدی‌گری و واگذاری امور تعاونی‌ها به مردم خبر داد و تصریح کرد: بخش تعاون در ایجاد اشتغال پایدار، افزایش ارزش افزوده، کاهش فقر و فاصله طبقاتی در جامعه موثر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، ادامه داد: تعاون از بخش‌های اقتصادی توانمند جامعه است و آثار این بخش در عرصه‌های مختلف خصوصاً در فعالیت‌های اجتماعی بیش از گذشته آشکار شده است.

سنجری تاکید کرد: در نخستین نمایشگاه توانمندی‌ها بخش تعاون استان در بیرجند، بخشی از قابلیت‌های تولیدی اقتصاد تعاون در معرض دید همگان قرار گرفت.

وی با اشاره به تمدید یک روزه نمایشگاه یاد شده در محل نمایشگاه بین المللی بیرجند اظهار کرد: بخش تعاون با وجود تاثیرگذاری که در عرصه اقتصادی و توسعه جامعه دارد، تاکنون جایگاه تعریف شده خود را پیدا نکرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، همچنین به برخورداری آحاد جامعه از خدمات بخش تعاون اشاره کرد و از بی توجهی نسبت به گسترش فرهنگ کار جمعی در جامعه انتقاد کرد.

سنجری با اشاره به هفت راهبرد کلیدی دولت در توسعه فعالیت تعاونی‌ها افزود: در اجرای راهبردهای هفت گانه ، 49 برنامه نیز تعریف شده است

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار