کد خبر: ۹۰۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۴ 06 September 2015

رییس سازمان ملی استاندارد بر توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد به عنوان یک نیاز اساسی در جامعه تاکید کرد و گفت: در برنامه ششم توسعه از تمام توان ملی برای استقرار نظام استاندارد سازی استفاده می شود.

نیره پیروزبخت روز یکشنبه در حاشیه آغاز تصویربرداری مجموعه تلویزیونی دوردست ها در سازمان ملی استاندارد، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سازمان ملی استاندارد بیش از 90 سال قدمت دارد، افزود: سازمان استانداد ایران با فعالیت های موفق خود در مجامع بین المللی شناخته شده است اما با این حال در شناخت و اهمیت نقش استاندارد در کشور دچار ضعف هایی هستیم.

وی اظهار کرد: افزایش پوشش استاندارد محصولات داخلی و ترویج فرهنگ استاندارد نیازمند برنامه ریزی های اصولی است.

پیروزبخت خاطرنشان کرد: مصرف کننده یکی از عوامل اصلی ترویج فرهنگ استاندارد به شمار می رود چون اگر مصرف کننده، متقاضی تاییدیه استاندارد و جنس باکیفیت باشد، این مهم ترویج پیدا خواهد کرد.

پیروزبخت ادامه داد:در برنامه ششم توسعه اقدامات مرتبط با نظام استانداردسازی کلیه تولیدات داخلی پیش بینی شده و از تمام توان ملی برای استقرار زیرساخت کیفی کشور استفاده می شود.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران بیان کرد: ارتقا کیفیت زندگی در گرو کیفیت محصولات، کالا و خدمات است و در جهان پرتلاطم کنونی، بقای سازمان ها منوط به حفظ وفاداری مشتریان است.

وی افزود: ارتقا کیفیت زندگی در گرو کیفیت محصولات، کالا و خدمات است و در جهان پرتلاطم کنونی، بقای سازمان ها منوط به حفظ وفاداری مشتریان است.

رییس سازمان ملی استاندارد با اشاره به سریال دور دست ها که با هدف آگاه سازی و فرهنگ سازی استاندارد کلید خوره است، اظهار کرد: امید داریم که تهیه و پخش این سریال تلوزیونی در شبکه اقدام خوبی در راستای فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در زمینه استاندارد به مردم باشد.

پیروزبخت تاکید کرد: وقتی واحدی تحت پوشش سازمان قرار می گیرد در تمامی زمینه ها نظارت و کنترل بر روی آن انجام خواهد شد و کالا از مرحله ورود مواد اولیه تا خروج تحت نظر مدیر کنترل کیفی سازمان است.

وی تاکید کرد: باید از توانایی سازمان استاندارد برای زیر ساخت های کشور در زمینه تولید و اقتصاد مقاومتی استفاده کرد.

پیروزبخت تصریح کرد: امیدواریم با راهی که برای اقتصاد مقاومتی در پیش گرفته ایم بتوانیم هر چه زودتر عقب ماندگی های چند سال اخیر را جبران کنیم و به عنوان بازوی قوی در کنار دولت و بخش خصوصی قرار بگیریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار