کد خبر: ۸۹۲۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴ 05 September 2015
انزلی - ایرنا - یک کارشناس مذهبی در مراسم هفتمین یادواره
72 شهید منطقه کلویر، نویر و قارویر بندرانزلی گفت: امروز ما نیازمندیم با اخلاق و سیره شهدای والامقام جامعه را از انحرافات حفظ کنیم و با الگوسازی شهید برای جوانان می توانیم به این امر دست یابیم.
[کارشناس مذهبی: با الگوسازی سیره شهدا جامعه را از انحراف حفظ کنیم]

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین دکتر ناصر رفیعی شامگاه جمعه در این مراسم که با عنوان شبی با یاد دریادلان شهید بندرانزلی برگزار شد، افزود: امروز که خانواده ها دچار آسیب های فضاهای مجازی هستند اخلاق و راه شهید است که می تواند جوانان را از ورطه فساد دور کند و این رسالت رسانه های ارتباط جمعی خصوصا صدا و سیما است که با نشر ویژگی های برجسته شهدا جوانان پاک طینت ما را از آلودگی ها نجات دهند.
وی با بیان اینکه مقام شهید آنقدر والا است که اولین ورود کنندگان به بهشت شهدا هستند، به سه شاخصه شهدا که آنان را به درجه شهادت رساند اشاره و تصریح کرد: شهدا با تعبد به قران ، اقامه نماز اول وقت ، دوری از گناه خود را به این جایگاه والا رساندند و جوانان ما هم باید چنین کنند.
حجت الاسلام رفیعی اضافه کرد: تجلیل از شهدا فقط برگزاری یادواره نیست بلکه اجرای آرمانها و رساندن پیام عملی آنان است تا نسل آینده با اجرای آن دستاوردهای ماندگار بدست آمده را حفظ کند.
وی با اشاره به اهمیت حفظ راه شهیدان گرانقدر اظهار کرد: شهدا بر حال ما نظاره می کنند و هنوز هدایتگر ما هستند اگر در مسیر زندگی به مانعی برخوردیم قطعا با بهره گیری از سیره شهدا و استمداد از انان می توانیم بر مشکلات فائق شویم .
این کارشناس مذهبی در ادامه به چهار شاخصه در مسیر شهدا ماندن اشاره و تاکید کرد: اگر می خواهیم آرمانهای شهدا حفظ شود باید این چهار مورد را عمل کنیم اول انکه در جامعه حب حضرت محمد (ص) و اهل بیت او را داشته باشیم .
حجت الاسلام رفیعی در خصوص دیگر شاخصه های ماندن در مسیر شهدا خاطرنشان کرد: شهوت و غریزه خود را کنترل ، خشم خود را مهار کنیم و آن را فقط در راه رضای خدا بر دشمنان بریزیم و چهارم یار هم باشیم و دستگیری و همراهی با هم را برای رضای خدا سرلوحه کار خود قرار دهیم زیرا اگر در سیره شهدا بنگریم می بینیم انان چنین بودند و چنین عمل کردند و به درجه ای رسیدند که بالاتر از ان مقامی نیست.
* هجرت سرافرازانه 72شهید
سالها پس از هجرت سرافرازانه 72 شهید منطقه کلویر، نویر و قارویر انزلی خانواده ها و شهروندان شامگاه جمعه با برپایی مراسمی در هنرستان شهید چمران یاد آنان را زنده کردند.
شمیم خوش عبودیت ، صفا و سادگی این شهدا که روزی در کوچه های این شهر قدم می زدند بار دیگر فضا را عطرآگین کرد.
دوستان و خانواده یک بار دیگر خاطرات شیرین به جای مانده از این سروقامتان را دوره کردند و به روح بلندشان درود و سلام و صلوات نثار نمودند.
نمایشگاه نمادینی از غواصان شهید دلهای حاضران را از غم از دست دادن این فرزندان دلاور میهن فشرد و چشمها را به اشک نشاند.
در انتهای این مراسم که با حضور چشمگیر مردم قهرمان پرور انزلی ، امام جمعه مدیرکل بنیاد شهید ومسئولان شهرستان همراه بود مداحی برگزار شد.
هنرستان شهد چمران محل برگزاری این مراسم بود باشد تا نوجوانان و جوانانی که در این مرکز اموزشی به تحصیل خواهند پرداخت از نور وجود شهدا برای روشنی بخشی به زندگی اینده خود بهره گیرند.
شهرستان ساحلی انزلی 408 شهید برای دفاع از ارزش های اسلامی، آرمانهای انقلاب و حفظ تمامیت ارضی کشور تقدیم کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار