معاون ارزیابی انطباق اداره کل استاندارد همدان از صدور گواهینامه بازرسی برای سرسره بادی در مجموعه تفریحی سرزمین پرواز همدان خبر داد وگفت: استاندارد وسایل بازی مجموعه های تفریحی بازرسی می شود.
کد خبر: ۸۸۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸ 04 September 2015
معاون ارزیابی انطباق اداره کل استاندارد همدان از صدور گواهینامه بازرسی برای سرسره بادی در مجموعه تفریحی سرزمین پرواز همدان خبر داد وگفت: استاندارد وسایل بازی مجموعه های تفریحی بازرسی می شود.

به گزارش مهر؛آناهیتا رفعت جو اظهار داشت: بر اساس بازرسی های صورت گرفته و رعایت استانداردهای ملی بهره برداری از سرسره بادی در مجموعه تفریحی سرزمین پرواز همدان تا زمان اعتبار گواهینامه بلامانع است.

وی بیان داشت: اعتبار گواهینامه بازرسی تجهیزات شهربازی یکساله و منوط به رعایت موارد ایمنی و محدودیت های بهره برداری درج شده در تابلوهای نصب شده، آموزش اپراتورها، عدم استفاده از دستگاه در شرایط نامساعد جوی، سرویس و نگهداری مناسب تجهیزات و انجام بازدیدهای روزانه، هفتگی، ماهانه، شش ماهه و سالانه توسط مالک یا بهره بردار وسایل تفریحی است.

وی افزود: هر گونه تعمیرات اساسی و یا جابجایی تجهیزات شهربازی مستلزم انجام بازرسی و اعتباردهی مجدد است.

رفعت جو با بیان اینکه بازرسی های دوره ای هر سه ماه یکبار در طول دوره بهره برداری باید توسط شرکت بازرسی انجام شود، عنوان کرد: آموزش های مستمر اپراتور به استفاده کنندگان برای استفاده صحیح از دستگاه و رعایت موارد ایمنی در زمان بهره برداری حائز اهمیت است.

وی تاکید کرد: هر گونه بهره برداری و استفاده از تجهیزات فاقد گواهینامه ایمنی مغایر با قانون بوده و در صورت بروز هر گونه حوادث احتمالی ضمن اینکه دفاتر بیمه هیچ گونه تعهدی برای پرداخت خسارت به اینگونه تجهیزات نخواهند داشت، عواقب حقوقی و قانونی آن به عهده بهره بردار تجهیزات تفریحی خواهد بود.

وی با بیان اینکه سامانه استانداردسازی وسایل تفریحی، اطلاعات وسیله تفریحی مستقر در شهربازیها، زمینهای بازی و مهدهای کودک را بصورت کامل و روزآمد در اختیار کاربران قرار می دهد، عنوان کرد: اگر نام مکانی که به آن مراجعه شد در سامانه وجود نداشت، مکان مورد نظر هنوز شناسایی نشده و مورد بازرسی قرار نگرفته است.

وی اضافه کرد: چنانچه نام یک وسیله در محل مورد نظر در سامانه وجود نداشته باشد، متاسفانه آن وسیله از نظر ایمنی استاندارد نبوده و مجوز استفاده از آن وجود ندارد.

معاون ارزیابی انطباق اداره کل استاندارد استان همدان تاکید کرد: با بهره گیری از امکانی که در این سامانه برای ارایه گزارشات مردمی پیش بینی شده شهروندان می توانند در شناسایی مکانهایی که وسایل تفریحی در آن نصب شده در استانداردسازی آنها با سازمان ملی استاندارد همکاری کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار