مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از روند رو به افزایش ابتلا به کرونا در استان خبر داد و گفت: افزایش تعداد افراد مبتلا، نگران کننده است.
کد خبر: ۸۳۹۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵ 16 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،مهدی محمدی در خصوص آخرین وضعیت شناسایی بیماران کرونایی استان، اظهار داشت: آمار مبتلایان کرمانشاه در قالب سه دسته اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: دسته اول، افرادی هستند که براساس تست آزمایشگاهی (پی‌.سی.‌آر) قطعی و مثبت اعلام می‌شوند و دسته دیگر افرادی هستند که سی‌.تی.اسکن آن‌ها نشان می‌دهد مبتلا هستند ولی تست آزمایشگاهی آن‌ها منفی است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه از هشتم فروردین‌ماه از بیماران سرپایی نیز تست کرونا گرفته می‌شود، افزود: عده‌ای با علائمی همچون تب‌بالا، سرفه خشک و مشکلات تنفسی از جمله تنگی نفسی با مراجعه به مراکز 16 ساعته یا درمانگاه‌ها و یا متخصصان عفونی به مراکز درمانی (گلستان و فارابی) برای انجام تست کرونا ارجاع داده می‌شوند.

وی با اشاره به روند رو به افزایش ابتلا به کرونا در استان، گفت: انتظار افزایش همه‌گیری در استان را با توجه به افزایش آمارهای روزانه، در صورتی که موازین بهداشتی رعایت نشود را داریم.

محمدی به 380 تخت و نقاهتگاه‌ها آماده شده بدین منظور اشاره کرد و افزود: فعلا مشکل دارو و درمان نداریم، ولی افزایش تعداد افراد مبتلا، نگران کننده است.

وی ادامه داد: عده‌ای با پایان تعطیلات نوروزی تصور می‌کنند خطر کرونا نیز به پایان رسیده است، ولی این تصور اشتباه است کرونا در نزدیکی ما کمین کرده و تنها راه پیشگیری آن همان رعایت موازین بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار