مجید یزدانپناه در گفتگو با تابناک:
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: شبکه اجتماعی شاد بستری امن برای ارائه آموزش به دانش آموزان در فضای مجازی است.
کد خبر: ۸۳۹۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹ 16 April 2020

مجید یزدانپناه در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه بیان کرد: پس از تعطیلی مدارس بر اثر شیوع ویروس کرونا، معلمان از طریق کانال و گروه‌های مجازی با دانش آموزان ارتباط برقرار کرده و شبکه‌های آموزش و چهار سیما اقدام به آموزش دروس مطابق برنامه از پیش اعلام شده نمودند. مطابق با قرارداد منعقدشده آموزش و پرورش استان با شبکه زاگرس محتوای تولیدی به صورت استانی از طریق تلویزیون آموزش داده می‌شود؛ همچنین چهار استودیوی تولید محتوا و سایت برای بارگزاری محتوا راه اندازی شده است. کرمانشاه از استان‌هایی پیشتاز در تولید محتوای آموزشی و انتشار آن برای دسترسی دانش آموزان است.

وی ادامه داد: با شروع سال جدید و ادامه تعطیلی مدارس، وزارت آموزش و پرورش بستر جدیدی در فضای مجازی به منظور آموزش ارائه داد؛ به این صورت که دانش آموزان با یک بستر امن وارد این فضا می‌شوند. ساماندهی یادگیری در فضا‌های مجازی برای متولیان امر آموزش یک ضرورت بوده و یکپارچه سازی ارائه آموزش، درج محتوا، سنجش تحصیلی و تعامل بین دانش آموز و معلم موجب برقراری عدالت آموزشی شده است. در یک اقدام نوین پس از آزمایش زیرساخت‌های اجرایی در فضای مجازی، اپلیکیشن شاد به عنوان یک شبکه آموزشی و یک مجموعه داده برای برقراری ارتباط معلمان با دانش آموزان معرفی شد. لازم به ذکر است که از تداخل سایر کاربران در فضای مجازی در امور آموزشی بین معلم و دانش آموز کاسته می‌شود به طوری که طراحی
این اپلیکیشن باعث عدم ورود سایر کاربران غیر از آموزش و پرورش را می‌شود.

این مسئول را بیان اینکه موارد مذکور از دلایل امنیت این اپلیکیشن برای آسودگی خاطر خانواده‌ها و هم دانش آموزان است تصریح کرد: این پیام رسان داخلی بوده که می‌تواند ساختار مناسبی در آموزش و پرورش فراهم سازد. لازم به ذکر است که شبکه مجازی دانش آموزی به منظور ساماندهی آموزش مجازی معلم‌ها که بنابر مسئولیت اجتماعی خود در مدت زمان کوتاهی در مدارس انجام دادند در وزارت آموزش و پرورش طراحی شده است.

یزدانپناه در ادامه گفت: "برگزاری کلاس آنلاین مبتنی بر پیام و محتوا در گروه‌هایی تحت عنوان کلاس مدرسه با بستر‌هایی به دور از تداخل سایر کاربران فضای مجازی برای معلم و دانش آموز" تعریف دقیق تری از این اپلیکیشن است. آغاز فرآیند مذکور از سه هفته پیش شروع شده که از ۱۰ روز گذشته معلم، مدیر و دانش آموز کار ثبت نام در سامانه را آغاز و به عضویت این سامانه در آمدند.

یزدانپناه در پایان ضمن اشاره به اینکه این روش مکمل خوبی برای دانش آموزان در دوران تحصیل است اضافه کرد: در حال حاضر امکان ورود پیش دبستانی ها، نهضت سوادآموزی و مدارس بزرگسالان به این شبکه وجود نداشته که در تلاشیم به زودی این گروه به جمع ما بپیوندند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار