ابراهیم شکیبا در گفتگو با تابناک:
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: بر اساس طرحی که به تازگی در پیش گرفته شده، طی تماس تلفنی با خانوارها، افراد پرخطر شامل سالمندان، بیماران سرطانی، دیابت و افراد دارای علائم مشابه کرونا را شناسایی و برای مراحل مختلف درمان هدایت می کنیم.
کد خبر: ۸۲۹۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 09 March 2020

ابراهیم شکیبا در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: آخرین آمار کل مبتلایان به ویروس کرونا در استان کرمانشاه تا روز گذشته ۳۳ نفر بوده که از این تعداد ۳ نفر فوتی و ۳۹۴ نفر هم تعداد کل بستری ها از ابتدای اپیدمی تا کنون بوده است. همچنین تعداد ۳۰۰ نفر از این افراد بستری ترخیص شده اند و ۹۱ نفر در حال حاضر بستری هستند.

وی افزود: تنگی نفس معمولا در ادمه یکسری اتفاقات تنفسی دیگری است، یعنی فرد علائم دیگری مثل گلو درد، تب، لرز، سرفه خشک و ضعف و بی‌حالی را دارد و سپس تنگی نفس حادث می‌شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: چیزی که امروز فراوان مورد استفاده قرار می گیرد و امر مهمی است وسایل ضدعفونی کننده است ولی افراد باید سعی کنند کمتر در معرض آن قرار بگیرند و موقع استفاده آن را استنشاق نکنند. در حال حاضر طرحی اجرا شده که منزل به منزل تماس گرفته شده و از خانوارها سوال می شود که آیا افراد پر خطر مثل سالمندان، بیماران سرطانی، دیابتی یا افرادی که داروی کاهنده سیستم ایمنی در خانواده دارند.


وی ادامه داد: اگر به هر دلیلی علائمی داشته باشند توصیه نمی کنیم که به پزشک، بیمارستان یا مراکز ۱۶ ساعته ما مراجعه کنند، بلکه توصیه می کنیم در منزل بمانند و خود را در اتاق ایزوله درمان کنند. این ها جزء ۸۰ درصدی هستند که اگر سیستم ایمنی قوی داشته باشند و بیماری زمینه ای نداشته باشند و علائمی هم بروز نکند نیازی به مراجعه به بیمارستان ندارند و خودشان درمان می شوند. اما اگر علامت دار بودند و تنگی نفس هم همراه بود می بایست به پزشک مراجعه کنند و در این حالت فشار اکسیژنی خون فرد اندازه گیری می شود و مراحل بعدی درمان انجام شود. اما کار اصلی همین جا تمام می شود و عمده مردم در همین گروهند که در خانه قرنطینه می شوند و بهبود می یابند.

شکیبا تاکید کرد: دسته دوم کسانی هستند که بیمارند، علائم را نشان می دهند و جز افراد پر خطر هم محسوب می شوند، اینها برای مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته که در تمام شهرستان ها دایر است و شامل پزشک، پرستار و ماماست هدایت می شوند و آنجا غربالگری صورت می گیرد و اگر لازم باشد به بیمارستان ارجاع می دهند در غیر این صورت درمان دارویی صورت می گیرد. اگر افراد مشکوک به کرونا باشند با دارو تحت درمان قرار می گیرند که البته داروها مستقیما برای این بیماری نیست اما موثر واقع می شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار