تابناک: رئیس اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل از برگزاری پنجمین جشنواره یوزپلنگ آسیایی در شهرستان آران و بیدگل خبر داد.
کد خبر: ۸۱۳۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴ 23 August 2015
به گزاشر تابناک به نقل از ایسنا، اللهیار دولتخواه اظهار کرد: به مناسبت روز ملی حفاظت از یوزپلنگ ایرانی این اداره با بهره‌گیری از توانمندی انجمن‌های زیست محیطی، نهادها و سازمان‌های شهرستان آران و بیدگل پنجمین جشنواره ملی پوز آسیایی را برگزار می‌کند.

وی افزود: این جشنواره از چهارم تا نهم شهریورماه امسال با هدف محیط زیست و تنوع زیستی به‌ خصوص آشنایی افکار عمومی با موضوع حفظ و حراست از گونه‌های نادر و در خطر انقراض مانند یوزپلنگ آسیایی برگزار می‌شود.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست آران و بیدگل اضافه کرد: با توجه به مستندنگاری نشانه‌هایی از وجود یوز آسیایی در منطقه یخاب آران و بیدگل، این شهرستان همواره توجه ویژه‌ای به برگزاری این جشنواره در سطح ملی دارد.

دولت خواه ادامه داد: تجليل از محیط‌بانان شهرستان‌های آران و بیدگل توسط تشكل‌هاي محيط زيستي در محل فرمانداري، پاكسازي محوطه يكي از چشمه‌هاي منطقه يخاب، برپایی جشنواره و ایستگاه نقاشی در شهر آران و بیدگل و برگزاری مراسم پیاده روی و دوچرخه سواری از جمله برنامه‌های جشنواره ملی یوز در آران و بیدگل است.

وی، برگزاري جام فوتسال يوزپلنگ ایرانی، ساخت آبشخور و بهره‌برداری از آب انبارها و آبشخورهای احداث شده در منطقه یخاب را از دیگر برنامه‌های جشنواره ملی یوز در آران و بیدگل اعلام کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار