ییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در مراسم افتتاح مدرسه استثنایی:
رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به کار سخت معلمان دانش آموزان با نیازهای ویژه تصریح کرد: معلمی در مدارس استثنایی از جنس عشق و علاقه است.
کد خبر: ۸۰۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۱ 25 February 2015
مجید قدمی روز چهارشنبه در مراسم افتتاح مدرسه استثنایی متوسطه حرفه ای دختران رشت، کیفیت بخشی مدارس استثنایی را از جمله راهبردهای اصلی این سازمان عنوان کرد.

وی برنامه محوری و علمی بودن برنامه ها را از دیگر راهبردهای اصلی سازمان آموزش و پرورش استثنایی نام برد و اظهار کرد: اصول حاکم برای اجرای راهبردها و برنامه های سازمان تدوین شده است.

وی خاطرنشان کرد: باید با همدلی و همراهی مسایل مربوط به دانش آموزان از قبیل سرویس ، بیمه درمان ، کتاب های درسی، تجهیزات و امکانات را مرتفع کنیم.

قدمی با بیان این که در حوزه آموزش و پرورش استثنایی تلاش های موثری انجام گرفته ، تصریح کرد: ما نیازمند به استفاده از تجارب دیگران برای رسیدن به نقطه ایده ال هستیم.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به کار سخت معلمان دانش آموزان با نیازهای ویژه تصریح کرد: معلمی در مدارس استثنایی از جنس عشق و علاقه است.

وی احداث مدارس استثنایی را مانند ساخت قطعه ای از بهشت توصیف کرد و اظهار داشت: افتتاح واحدهای آموزشی استثنایی نشان از توجه دولت به تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه است. 

قدمی با اشاره به توانمندی های دانش آموزان استثنایی یادآور شد: معلمان و سایر دست اندرکاران در آموزش و پرورش استثنایی در شکوفایی استعدادهای این دانش آموزان نقش مهمی دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان نیز در این مراسم ضمن قدردانی از معلمان دانش آموزان استثنایی گفت: همه ما با توجه به سختی کار و هنر شیوه تدریس این دانش آموزان، باید قدردان معلمان استثنایی باشیم.

مهدی حاجتی با اشاره به توجه ارزشمند دولت به دانش آموزان استثنایی افزود: در نظام مقدس اسلامی با تاکیدات مقام معظم رهبری امکانات مختلف آموزشی برای دانش آموزان استثنایی مانند سایر دانش آموزان عادی فراهم شده است.

مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان گیلان هم در این مراسم گفت: فضاهای آموزشی یکی از امن ترین فضاها در سطح کشور است.

علی اوسط اکبری مقدم افزود:در ساخت فضاهای آموزشی از استانداردهای روز و دانش فنی استفاده می شود.

مدرسه استثنایی متوسطه حرفه ای دختران رشت در زمینی به مساحت 750 مترمربع زیربنا در دو طبقه شامل 9 کلاس و با اعتبار بیش از 700 میلیون تومان در مجتمع ابریشم در رشت افتتاح شد.

بیش از دو هزار و 200 دانش آموز در 49 واحد آموزشی استثنایی استان گیلان مشغول به تحصیل هستند.

استان گیلان دارای بیش از 376 هزار دانش آموز است که در بیش از پنج هزار و 700 واحد آموزشی تحصیل می کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار