معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام:
معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: بیش از ۲ هزار بیمار با علائم مشابه آنفلوآنزا به بیمارستان‌های ایلام مراجعه کردند که از این تعداد ۲۵۰ نفر مبتلا به آنفلوآنزا بوده و تحت درمان قرار گرفتند.
کد خبر: ۸۰۶۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵ 18 December 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ جمیل صادقی‌فر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، گفت: از ابتدای شیوع بیماری آنفلوآنزا تاکنون بیش از ۲ هزار بیمار با علائم مشابه آنفلوآنزا مانند سرما خوردگی به سطح بیمارستان‌های ایلام مراجعه کرده‌اند.

وی افزود: از این تعداد بیش از ۲۵۰ نفر مبتلا به بیماری آنفلوآنزا بوده که تحت درمان قرار گرفتند.

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام بیان کرد: مردم استان نگران کمبود داروی مرتبط با آنفلوآنزا نباشند و غذاهایی مانند آش و سوپ، مصرف مایعات زیاد و ... را برای بهبود این بیماری استفاده کنند.

وی، بر لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه تاکید کرد و گفت: گرفتن دستمال بر روی بینی و دهان هنگام عطسه یا سرفه نکته دیگری است که حتما باید مورد توجه باشد.

صادقی‌فر تصریح کرد: کم کردن فعالیت‌هایی مانند بوسیدن، درآغوش گرفتن و حتی دست دادن در فصل پاییز از دیگر توصیه‌های پزشکی برای پیشگیری از بروز بیماری آنفلوآنزا است.

وی با اشاره به برخی از راه‌های مؤثر در پیشگیری از بروز آنفلوانزا، عنوان کرد: شستشوی مرتب دست‌ها مهم‌ترین راهکار برای پیشگیری از بروز این بیماری است. همچنین دوری از افراد مبتلا راهکار بعدی است؛ چرا که ترشحات دهان و بینی فرد مبتلا یکی از مهم‌ترین راه‌های انتقال این ویروس است.

لازم به ذکر است، آنفلوآنزا یک بیماری ویروسی است که با تب ناگهانی، لرز، سردرد، سرفه خشک، گلو درد و درد عضلانی همراه است./ح

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار