شهردار تبریز گفت: کسب عنوان پر افتخار ( شهر تمیز ) برای چندمین بار مرهون تلاش های صادقانه مجموعه سختکوش سازمان مدیریت پسماند و حوزه خدمات شهری است.
کد خبر: ۷۷۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۵ 15 August 2015

به گزارش خبرنگارما و به نقل از سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز، دکتر صادق نجفی در جریان بازدید از مجتمع دفن و پردازش پسماندهای شهری تبریز و دیدار با معاونین ، مدیران و کارشناسان سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز ضمن اعلام این مطلب ، اظهار داشت : صداقت و سختکوشی و تلاش های شبانه روزی مجموعه سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز از مدیر عامل گرفته تا پاکبانان زحمتکش موجب شده تا عنوان افتخار آمیز (شهر تمیز و پاک) برای چندمین سال متوالی نصیب شهرمان تبریز گردد.

وی همچنین با اشاره به رضایتمندی گردشگرانی که تبریز را برای سفرهای نوروزی و تابستانی خود انتخاب می کنند از وضعیت پاکیزگی شهر ، رضایتمندی شهروندان از روند تنظیف و رفت و روب معابر شهری و جمع آوری پسماندهای شهری را نیز خاطر نشان کرد و افزود : در کنار این رضایتمندی شهروندان ما بایستی به دنبال رفع نواقص هم باشیم و در این راستا مکانیزاسیون بحث خدمات شهری باید در اولویت قرار گیرد و با خریداری خودروهای جدید ویژه حمل پسماندهای شهری ، خودروهای مستهلک و قدیمی را از ناوگان حمل زباله حذف کنیم.

شهردار تبریز همچنین با تأکید بر تدوین یک برنامه مدون و کارشناسی شده جهت کاهش هزینه های مدیریت پسماند ، خواستار تدوین این برنامه بر اساس هدف گذاری انجام شده در زمینه کاهش حجم تولید پسماند و به حداقل رساندن دفن پسماندهای شهری گردید.

وی افزود : با این برنامه شما خواهید توانست با بهره بهره گیری از شیوه های نوین مدیریت پسماند ، موضوع تفکیک پسماندهای شهری را به داخل منازل برده و شاهد موفقیت اجرای طرح تفکیک از مبدأ پسماندها باشیم. چنانچه این اتفاق بیفتد یقینا دیگر برنامه های شما نیز با موفقیت به سر انجام خواهند رسید.

دکتر نجفی همچنین ضمن ابراز تأسف از جان باختن و مسدومیت تعدادی از پاکبانان در حین انجام وظیفه ، گفت : این اتفاقات ناگوار همه در سایه نبود برنامه مشخص در حوزه خدمات شهری است و در صورت وجود یک برنامه مدون ما خواهیم توانست با مکانیزاسیون خدمات شهری امنیت جانی زحمتکش ترین قشر مجموعه شهرداری را تأمین و حفظ نماییم.

وی سپس آموزش شهروندی با استفاده از روش ها و تکنیک های برتر آموزشی را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت : شما بایستی با بهره گیری از متدهای جدید در بحث آموزش شهروندی تمام اقشار جامعه شهری تبریز را تحت پوشش برنامه های آموزشی خود قرار دهید و با ارایه بسته های فرهنگی آموزشی بین اقشار مختلف همه شهروندان فهیم تبریزی را با حقوق شهروندی خویش آشنا سازید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار