معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه در استان ۱۰ هزار هنرجو در حال تحصیل هستند، گفت: نمایشگاه دستاوردهای هنرستان‌های خراسان جنوبی با حضور نزدیک به ۵ هزار هنرجو افتتاح شد
کد خبر: ۷۶۸۶۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۹ 15 August 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سیدرضا میرزایی در حاشیه افتتاح نمایشگاه دستاوردهای هنرجویان و هنرآموزان هنرستان‌های خراسان جنوبی اظهار داشت: نمایشگاه دستاوردهای هنرجویان و هنرآموزان هنرستان‌های خراسان جنوبی دارای 15 غرفه است که از شهرستان‌های مختلف در این نمایشگاه حضور دارند.
وی افزود: امسال نهمین جشنواره هنرستان‌های کاردانش کشور در خراسان جنوبی برگزار می‌شود که امروز نمایشگاه دانش‌آموزان خراسان جنوبی افتتاح و در روز شنبه نمایشگاه دانش‌آموزان کشوری افتتاح می‌شود.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفـت: این نمایشگاه با هدف نشان دادن توانمندی‌های دانش‌آموزان هنرستان‌های خراسان جنوبی برپا شد و خوشبختانه تاکنون زمینه تحصیل برای رشته‌های کاردانش و فنی حرفه‌ای و هنرستان‌ها در دانشگاه‌ها تا مقطع دکترا فراهم شد.
میرزایی با بیان اینکه مرحله شهرستانی هنرجویان و در سطح مدرسه آذر ماه برگزار شد، افزود: افراد برتر به مرحله منطقه‌ای، بعد به مرحله استانی و هم اکنون به مرحله کشوری راه یافتند و در مرحله کشوری از هر رشته دو نفر حضور دارند.
وی با اشاره به اینکه آثاری که به مرحله نهایی و کشوری راه یافتند توسط داوران مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، تصریح کرد: در نهمین جشنواره هنری هنرستان‌های کشور 33 رشته، 9 گرایش و با حضور 363 نفر برگزار می‌شود.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفـت: مراحل استانی 138 اثر به مرحله کشوری راه یافته و در نمایشگاه استانی تمام شهرستان‌های خراسان جنوبی، آموزش و پرورش استثنایی، سما، آموزشکده سپیده کاشانی نیز حضور دارند.
میرزایی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد 84 رشته در هنرستان‌های خراسان جنوبی وجود دارد، افزود: از این تعداد 62 رشته در قسمت کاردانش و 22 رشته در شاخه فنی وحرفه‌ای است.
وی از تحصیل 10 هزار هنرجو در خراسان جنوبی خبر داد و بیان کرد: در نمایشگاه استانی نزدیک به 5 هزار هنرجو و هنرآموز از 105 هنرستان و12  شهرستان آثار آن‌ها در نمایشگاه به نمایش درآمد.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفـت: نمایشگاه دستاوردهای هنری خراسان جنوبی آثاری از قبیل تأسیسات و کشاورزی، صنایع دستی، چوب، مکانیک خودرو، صنایع غذایی، طراحی دوخت، منبت کاری، مدیریت خانواده صنایع غذایی، طراحی فرش،طراحی، منبت کاری حضور دارند و نمایشگاه تا 26 مردادماه درمحل نمایشگاه بین‌المللی بیرجند دایر است

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار