کد خبر: ۷۶۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۸ 13 August 2015

رشت - ایرنا - واحدهای برتر صنایع کوچک و متوسط مستقر در شهرک های صنعتی استان تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان در مراسم تجلیل از این واحدهای صنعتی با اشاره به مشکلات واحدهای صنعتی طی سال های گذشته گفت : در این سال ها با وجود فراز و نشیب هایی که صنعتگران در بخش های مختلف از جمله در بازار، تحریم ها و در عرصه اقتصادی داخلی و بین المللی با آن روبرو بوده اند، بعضی از واحدهای تولیدی نه تنها فعالیت شان را کم نکرند، بلکه توسعه هم دادند.
طهمورث لاهوتی اشکوری افزود : در حال حاضر با شرایطی که در عرصه های بین المللی فراهم شده، فضا رو به بهبود است و به طور قطع فضای کسب و کار نیز برای واحدهای صنعتی بهتر خواهد شد.
وی یادآورشد : از 700 واحد بهره بردار مستقر در شهرک های صنعتی ، 15 واحد به عنوان برتر شناخته شدند که در این نشست از آنها تجلیل می شود.
لاهوتی اشکوری با اشاره به عملکرد شرکت واحدهای صنعتی گیلان در سال گذشته گفت : تلاش مان بر این بود که بستر را برای حضور و فعالیت صنایع کوچک و متوسط با تکمیل زیرساخت ها در شهرک ها و نواحی صنعتی فراهم کنیم.
وی اضافه کرد : در جاهایی هم که زیرساخت ها کامل است ، برای زیباسازی و ایمنی شهرک ها و نواحی صنعتی تلاش کنیم .
وی تصریح کرد : در سالی که گذشت با وجود محدودیت های مالی سعی کردیم این رسالت مان را محقق کنیم و آن بستری که شایسته است ، برای واحدهای صنعتی فراهم کنیم.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز در این نشست ، صنایع کوچک را برای بخش صنعت مقوله مهم دانست و گفت : در شرایطی که در سال های اخیر داشتیم تمامی نگاه ها به صنایع کوچک بوده است که باوجود مشکلات ماموریت خودش را انجام داد.
علی منتظری با بیان این که یک سوم واحدهای صنعتی در گیلان در شهرک ها و دو سوم در خارج از شهرک ها هستند، افزود : واحدهای خارج از شهرک ها نیازمند ساماندهی است.
وی با اشاره به راه اندازی کارگروه رفع موانع تولید در کشور اظهار کرد : در این کارگروه که به صورت هفتگی در استان برگزار می شود ، به رفع مشکلات واحدهای تولیدی صنعتی پرداخته می شود.
وی با بیان این که واحدهای صنعتی کوچک به نسبت واحدهای بزرگ مشکلات کوچکتری دارند، گفت : واحدهای کوچک به راحتی مشکلاتشان قابل حل است و با تسهیلاتی که دولت پیش بینی کرده می توانیم سهم خوبی برای صنایع کوچک و متوسط در نظر بگیریم.
منتظری توسعه شهرکها را مستلزم استقرار واحدها در شهرک ها دانست و گفت : شهرک های صنعتی می توانند مشکلات واحدها را رفع کنند و امیدواریم که با حرکتی که وزارت خانه شروع کرده شاهد رشد روز افزون صنایع در کشور باشیم.
گیلان دارای 29 شهرک صنعتی و 700 واحد بهره بردار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار