با تابناک خراسان شمالی:
نماینده مردم بیرجند،درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی از امضای استیضاح 14 نماینده سه استان خراسان شمالی،رضوی و جنوبی خبرداده است و علت آن را احساس کم کاری وزیر اقتصاد نسبت به مشکلات موسسه میزان اعلام کرده است.در عین حال مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری خراسان‌ رضوی از اخذ مجوز شفاهی از بانک مرکزی برای استخدام کارکنان موسسه میزان و جلوگیری از متضرر شدن آن ها خبر داده است.
کد خبر: ۷۴۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۳ 09 August 2015

به گزارش تابناک خراسان شمالی،حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی از کم کاری دولت،‌وزارت اقتصاد و بانک مرکزی در رسیدگی به مشکل مردم استان در زمینه موسسه میزان گلایه کرد.

وی با بیان اینکه نمایندگان سه استان خراسان شمالی،رضوی و جنوبی به این نتیجه رسیده اند که وزیر اقتصاد باید پاسخگوی عملکرد خود درخصوص مشکلات موسسه میزان باشد،افزود:امروز استیضاح وزیر اقتصاد به دلیل اینکه احساس کرده ایم نسبت به مشکلات موسسه میزان کم کاری کرده است،توسط ۱۴ نماینده سه استان خراسان امضاء شد.

نماینده مردم بیرجند،درمیان و خوسف در خانه ملت با تاکید بر اینکه دولت باید جدی تر و سریعتر برای رسیدگی به مشکلات موسسه میزان ورود کند،ادامه داد:برابر قانون مسئولان در قبال کوتاهی در امور،باید پاسخگو باشند.

وی در ادامه گفت:همچنین برابر ماده ۴۹ و تبصره های آن و ماده ۲۳۶ آیین نامه داخلی مجلس، امروز متنی امضاء شد که از رئیس کل بانک مرکزی،قوه قضاییه و وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی خواسته شد؛برابر کوتاهی هایی که توسط مسولان این سه دستگاه در مورد موسسه میزان انجام شده است،نمایندگان هر کدام از این سه دستگاه،با حضور در کمیسیونی که هیات رئیسه مجلس آن را تعیین می کند،نسبت به سوالات و ابهامات پاسخگو باشند.

وی تصریح کرد:در صورتی که این سه نهاد ذکر شده،پاسخ قانع کننده ای نداشته باشند،موضوع در صحن علنی مطرح خواهد شد.

حجت الاسلام عبادی همچنین یادآور شد:اگر قرار باشد مشکلات موسسه میزان به شکل و روال عادی رسیدگی شود،روند بسیار طولانی خواهد داشت بنابراین از دولت می خواهیم از آنجایی که سرمایه تعداد زیادی از شهروندان در این موسسه مالی است،‌هرچه سریعتر به مشکلات این موسسه میزان رسیدگی کند.

وی یادآور شد:همچنین امروز تذکر کتبی از سوی ۴۵ نماینده مجلس به رئیس دولت یازدهم داده شد که در تذکر از رئیس جمهور خواسته شده است هرچه سریعتر دستورات لازم برای پرداخت معوقات گندم کاران و کشاورزانی که دولت گندم آنها را به صورت تضمینی خریداری کرده است را صادر کند چرا که کشاورزان از مشکلات معیشتی و اقتصادی زیادی رنج می برند.

اما مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری خراسان‌رضوی از چراغ سبز بانک مرکزی به بانک های خصوصی برای ساماندهی کارکنان موسسه میزان خبر داد.

علی رسولیان با اشاره به اینکه در ستاد تدبیر برنامه هایی برای پیشبرد کارها و طی شدن روال قانونی برای بازپس دادن سپرده های سپرده گزاران انجام شده است:گفت:موسسه مالی و اعتباری منحل شده میزان حدود 400 هزار سپرده گزار با مبالغ زیر سه میلیون تومان دارد که این سپرده ها در حال پرداخت است.
وی گفت:نمی توانیم زمان مشخصی برای بازپس دادن سپرده های سپرده گزاران تعیین کنیم لکن مسوولان در حال فعالیت برای حل مشکلات موجود هستند.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری خراسان‌رضوی ادامه داد: پیشنهادی به بانک مرکزی داده ایم مبنی بر پذیرش و استخدام کارکنان موسسه میزان در سایر بانک ها که این کارکنان بیش از این متضرر نشوند.
وی بیان داشت: موافقت شفاهی بانک مرکزی مبنی بر توسعه شعب بانک های خواهان سامان دادن به پرسنل این موسسه را نیز گرفته ایم.
وی گفت: بر اساس قانون بانک ها نمی توانند توسعه شعب داشته باشند اما اگر بانک و موسسه مالی و اعتباری شعب فیزیکی موسسه به همراه کارکنان را سامان دهد اجازه دایر کردن شعبه را خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
ناشناس
|
United Kingdom
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
شما که نمی تونی تاریخ اعلام کنی پس چرا مصاحبه می کنی.؟مصاحبه های شما برای سپرده گذار پول نمیشه. ولی باعث عصبانی تر شدن مردم میشه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
برای اینکه من وتو دلمون به همین مصاحبه ها گرم باشه اونها هم پول مردم بخورند یه لیوان اب هم روش.
ساسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
نماینده محترم با این حرفا رای نمیاری عمل کن پول مردمو بدین فقط بلدين حرف بزنين مطمین باشین ملت نمیذارن موقع تبلیغات مجلس آب خوش از گلوتون پایین بره چه برسه به رای دادن به شما مگر اینکه واقعا مثل آقای ثروتی مدافع واقعی مردم باشین و جلوی بانک مرکزی کذاب بایستین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۰
ثروتی فقط بخاطر انتخابات حرف میزند و سنگ اندازی میکند اگر به حرف زدن است فرزند یکساله من خیلی بهتر حرف میزند
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
خجالت بکشین فقط وعده و وعید
علي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
پس نمايندهاي نيشابور جي جيزي نميگنن اقاي سبحاني نيا مروي ري نمياريد اين سري
ایثارگر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
با تقدیر از شما
در بحران 7 ماهه موسسه میزان خراسان ما شاهد عملیات ضعیف افراد مختلف بودیم.ریس جمهور در سفر استانی بجنورد به کارکنان اخراج شده موسسه میزان پشت کرد.بانک مرکزی و دادگستری و دادستانی و استاندار قول حل مشکل را دادند و مردم را به آرامش دعوت کردند.اما بلافاصله موسسه میزان منحل و از حساب مردم بدون دلیل 12 درصد برداشت شد و نسبت به پرداخت بقیه سپرده ها هم کاری نکردند و فقط سنگ اندازی جلوی سرمایه گزار جدید انجام دادند.حالا مردم به چه کسی اعتماد کنند؟آیا با این اتفاق دولتیها و دیگر قوای نظام از پشتوانه مردمی برخوردارند؟
مسعود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
انتخاب مدیران تسویه توسط قوه قضائیه یا هر نهاد دولتی دیگر خلاف قانون تجارت است. تا چشم به هم بزنیم این سپرده ها هم توسط مدیران تسویه حیف و میل خواهد سد مدیران تسویه باید تسوط اکثریت ارای سها مداران باشد .جرا اقای نماینده اول دنبال عزل میران غیر قانونی نیستید مگر وظیفه شما نظارت بر اجرای قانون نیست چه کسی باید جوابگوی ما باشد؟
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
تا زمانی که سکوت پیشه کنیم موضع تمام مسئولین همین است .
این حربه هم برای خرید زمان بیشتر است .
هیئت به ظاهر تسویه چرا گزارش منتشر نمکند .
دادستان چرا در مقابل بانک مرکزی اقدامی نمیکند.
استیضاح وزیر بسیار خوب است ولی تا زمان جواب آن دیگر نه سپرده ای مانده نه سپرده گذاری.
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
بترسید از آه مظلوم! بترسید از خشم مردم هنگامی که از همه جا قطع امید کنند و خود برای گرفتن حقشان وارد میدان شوند! صبر و تحمل مردم و دادن فرصت برای حل مشکل میزان حدی دارد ولی با این روند 7 ماهه و حل نشدن مشکل عواقب اغتشاش و ناامنی آن متوجه مسئولان کشور است.
پاسخ ها
سجاد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
حالا که نمیترسند ؛ پاشین یه تکونی به خودتون بدین با بقیه سپرده گذارهایی که دارن شنبه هفته آینده به تهران میرند همراه بشین . همین یکبار و بس .
بیخانمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
فقط دروغ تحویل میدین کو عمل منم میتونم حرف بزنم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار