مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری گفت: عزل و نصب مدیران کل دستگاه‌های اجرایی باید با هماهنگی استاندار صورت گیرد.
کد خبر: ۷۱۹۱۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۱ 26 February 2019

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ بهرام سليماني در مراسم معارفه بخشدار جديد بيلوار اظهار داشت: بخش بيلوار به لحاظ پتانسيل هاي كشاورزي از ظرفيت مناسبي برخوردار است و بهره برداري از ظرفيت هاي كشاورزي، دامپروري و باغداري مي تواند نقش مهمي در توسعه شهرستان و استان كرمانشاه ايفا نمايد كه اميد مي رود بخشدار جديد با انگيزه و تلاش مضاعف در رفع مشكلات موجود و ارتقاء جايگاه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي بخش بيلوار حركت كند.

وي تصريح كرد: مديران دستگاه هاي اجرايي، نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي، فعالين سياسي و مدني، اصحاب رسانه، صاحبان تريبون، همه و همه بايستي با مشاركت و همدلي با يكديگر در راستاي توسعه استان گام بردارند و ما انتظار داريم كه اين ستون ها مكمل يكديگر باشند و نه خود به عنوان مانعي بر سر راه توسعه و حركت ديگر اركان عمل نمايند.

سليماني ادامه داد: متاسفانه طي ماه هاي اخير شاهد بوديم كه برخي از دوستان حتي به زعم خود از سرخيرخواهي با لحني به دور از انصاف و عدالت، ضمن زير سوال بردن خدمات صورت گرفته از سوي دولت، عملكرد مديران عالي دولت را در افكار عمومي ناچيز جلوه مي دهند و بحث هايي به ميان مي آورند كه با واقعيت همخواني ندارد.

مديركل دفتر امور سياسي، انتخابات و تقسيمات كشوري استانداري تاكيد كرد: كشاندن فضاي سياسي استان به چنين حواشي و دعواهاي سياسي كه نه تنها سودي براي استان ندارد، بلكه عاملي براي گرفتن انرژي همه افراد و دستگاه هاي دخيل در خدمات رساني مردم و سوژه اي براي رشد تفكر منفي در استان است كه در نهايت هيچكس – بجز افرادي كه به دنبال فعاليت هاي زودگذر تبليغاتي هستند- سودي از آن نخواهند برد.

وي با اشاره به اختيار استانداران در عزل و نصب مديران دستگاه هاي اجرايي طبق نص صريح قانون بيان داشت: از جمله بحث هايي كه در اين مدت صورت گرفت، زير سوال بردن اختيار استاندار محترم در عزل و نصب مديران دستگاه هاي اجرايي است. اين در شرايطي كه نص صريح قانون در ماده 8 شرح وظايف استانداران و فرمانداران، عزل و نصب مديران كل دستگاه هاي استان بايد با هماهنگي استاندار صورت گيرد در حاليكه قانون اين موضوع را در مورد ساير جايگاه ها به صراحت اعلام نكرده است.

سليماني اظهار داشت: مديركل هر دستگاه اجرايي بايد از سوي وزير مربوطه و با هماهنگي استاندار منصوب شوند و اگر استاندار در جايگاه مدير عالي استان به وظيفه قانوني خود عمل مي كند، زيبنده نيست اختيارات قانوني وي زير سؤال برود.

وي ادامه داد: در قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران اصل تفكيك قوا به رسميت شناخته شده است و خوشبختانه تعامل منطقي مديريت ارشد استان با نماينگان محترم همواره به عنوان يك اصل مهم مد نظر قرار گرفته و در جهت رفع مشكلات، كمك به توسعه و برون رفت از معضلاتي كه گريبانگير استان مي باشد، تعامل كم نظيري با نمايندگان محترم صورت گرفته است. موضوعي كه بارها نمايندگان مناطق مختلف استان به آن اذعان كرده اند.

وي با بيان اينكه خوشبختانه در ميان نمايندگان ما شخصيت هايي در تراز ملي وجود دارند كه بايستي با هم افزايي از ظرفيت ممتاز آنان، استان بهره مند شود، گفت: هرچند كه در حال حاضر كشور به دليل تحريم ها و مشكلات بين المللي از ناحيه دشمن و ... با مشكلاتي رو به رو مي باشد و مردم ممكن است از بسياري جهات تحت فشار باشند؛ ا ما اين به معناي زير سوال بردن خدمات خوب صورت گرفته نيست و نبايد آن را از نظر دور داشت.

مديركل دفتر امور سياسي، انتخابات و تقسيمات كشوري استانداري در ادامه تصريح كرد: رعايت ادب در گفتار از جمله اركان اصلي سياست براي سياست ورزان بوده است و امري مايه مباهات و فخر سياستمداران به شمار مي رود؛ اندرزنامه ها و سياست نامه هاي بزرگان فرهنگ و ادب و سياست همه حكايت از پيوند عميق ادب، فرهنگ و سياست در ايران مي باشد و با چنين پيشينه غني فرهنگي و ادبي در ميان سياستمداران اين مرز و بوم، كمترين توقع مردم از ما اين است كه با زبان ادب لب به سخن بگشاييم و آن را در كلام خود به كار گيريم و با ادبياتي فاخر با هم سخن بگوييم.

وي گفت: در صورتيكه نقدي بر عملكرد مديران وجود دارد، كه قطعاً ممكن است وجود داشته باشد، اولاً در بيان آن انصاف به خرج داده شود و ثانياً با لحاظ ادب و احترام به جايگاه ها و شعور مردم طرح شود زيرا امروز رسالتي بالاتر ازجلب رضایت مردم و ارتقاء دلبستگی و امیدواری مردم به نظام نداريم. و تمام ما بايستي در راستای خدمت به مردم و امیدوار ساختن آنان به نظام برآمده از خون هزاران شهید تلاش كنيم.

در اين مراسم يوسف كلهري به عنوان بخشدار جديد بيلوار معرفي شد.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار