معاون مرکز بهداشت شهرستان روانسر گفت: اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت بیمارستان رو‌انسر در نظر گرفته شد.
کد خبر: ۷۱۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸ 04 August 2015

حسن طهماسبی اظهار داشت: با توجه به نیاز مردم شهرستان رو‌انسر به امکانات و خدمات بیمارستانی، ساخت و کلنگ‌زنی بیمارستان 32 تخت خوابی رو‌انسر تا پایان امسال آغاز می‌شود.

معاون بهداشت شهرستان رو‌انسر با بیان اینکه 650 نو‌آموز در طرح سنجش نو‌آموزان مورد معاینه قرار می‌گیرند، افزود: سلامت نو‌آموزان تضمین کننده سلامت جامعه علمی آینده است و انجام معاینات مختلف از آن‌ها سبب می‌‌شود که در صورت وجود مشکل به پزشک مربوطه ارجاع داده شوند.

طهماسبی با بیان اینکه 12هزار خانوار شهری روستایی تحت پوشش برنامه جامع پزشک خانواده قرار دارند، عنوان کرد: در حال حاضر در شهرستان روانسر پنج مرکز بهداشتی درمانی وجود دارد که شامل سه مرکز شهری روستایی و دو مرکز روستایی است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون جلسات کار‌گروه متعددی به منظور رفع معضلات بهداشت محیطی برگزار و سبب انعقاد مصوبات مطلوبی در زمینه بهداشت محیط شده است، گفت: از جمله این برنامه‌ها اتخاذ تدابیری در جهت مقابله با آنفلونز‌ای مرغی است که در نتیجه آن ادارات مربوطه ملزم به اجرای تکالیف شده‌اند.

طهماسبی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در زمینه مقابله با بیماری‌ تب مالت انجام شده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد، افزود: تلاش لازم جهت مقابله و پیشگیری از بیماری‌های قابل انتقال به دام‌ها و سایر بیماری‌های واگیر در انسان و دام‌ها، به کار برده می‌شود.

وی گفت: با وجود فعالیت دو پایگاه فوریت‌های پزشکی و چهار آمبولانس در سه نقطه از شهرستان رو‌انسر این مراکز ظرفیت پوشش نیازهای مردم رو‌انسر را ندارند و همین امر مشکلات عدیده‌ای را در زمینه انتقال و جا‌به‌جایی بیماران به وجود می‌آورد.

معاون مرکز بهداشت رو‌انسر با بیان اینکه در آینده نزدیک طرح پرونده الکترونیک سلامت اجرا می‌شود، اظهار کرد: اجرای طرح پرونده سلامت الکترونیک بیماران، دسترسی به اطلاعات بیماران به منظور بررسی وضعیت بیماری و مراحل درمان را تسهیل می‌کند.

طهماسبی با اشاره به فعالیت مرکز مطالعات آینده‌‌نگر کوهورت در رو‌انسر به عنوان تنها مرکز مطالعات ژنتیکی غرب کشور در این زمینه، بیان کرد: مرکز مطالعات در رو‌انسر در طول یک سال شروع فعالیت خود مطالعات مفیدی در زمینه بررسی‌های قوم کرد داشته و به نمونه گیری‌های ژنتیکی اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه این طرح ملی دارای چندین فاز کاری است، افزود: در حال حاضر این طرح در مرحله بررسی جمعیت میانسال از سن 35 تا 65 سال قرار دارد و نزدیک به چهار هزار نفر تاکنون در این مطالعات مورد سنجش قرار گرفته‌‌اند.

معاون مرکز بهداشت شهرستان رو‌انسر خاطرنشان کرد: این مرکز به عنوان تنها مرکز غرب کشور مستقل عمل کرده و به صورت هماهنگ با مرکز بهداشت رو‌انسر فعالیت می‌کند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار