معاون اجرایی فوریت‌های پزشکی کشور مطرح کرد
معاون اجرایی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور گفت: وضعیت اورژانس بیمارستان شهیدچمران فردوس اسفبار و نامطلوب است
کد خبر: ۷۱۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۰ 04 August 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، جعفر میعادفر در بازدید از بخش اورژانس بیمارستان شهیدچمران فردوس اظهار کرد: مشکلات بخش اورژانس بیمارستان فردوس بسیار جدی است و تا قبل از سفر به این شهرستان هرگز گمان نمی‌کردم این بخش از چنین وضعیت نامناسبی برخوردار باشد.

معاون اجرایی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور افزود: برای احداث اورژانس جدید نیاز به نقشه مصوب سیستم مهندسی وزارتخانه و دانشگاه است و هر کاری که بخواهد آغاز شود باید مجوز لازم را داشته باشد تا پس از تثبیت نقشه‌ها عملیات اجرایی آغاز ‌شود.

وی تصریح کرد: موضوع اختصاص اتوبوس آمبولانس به استان‌ها در دولت نهم و دهم مطرح و به هر استان یک دستگاه اتوبوس آمبولانس اختصاص داده شد که از نیمه دوم امسال نیز تعدادی آمبولانس جدید و پیشرفته در اختیار دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد و وضعیت اورژانس‌های کشور بهبود می‌یابد.

میعادفر از اختصاص اعتبار لازم به اورژانس بیمارستان شهیدچمران فردوس خبر داد و یادآور شد: پس از بررسی و تایید وزراتخانه، اعتبار لازم به احداث بخش اورژانس فردوس اختصاص می‌یابد.

فرماندار فردوس نیز با اشاره به موقعیت ویژه جغرافیایی این شهرستان و عبور سالیانه چند میلیون مسافر از محورهای مواصلاتی این شهرستان، گفت: در صورت بروز حوادث جاده‌ای و اعزام مصدومان، امکانات و فضای لازم برای رسیدگی به حال مصدومان سوانح رانندگی در بیمارستان شهید چمران فردوس وجود ندارد.

مراجعه بیش از 151 هزار نفر به بیمارستان فردوس در سال گذشته

محمدرضا رجبی‌مقدم افزود: عمر مفید بیمارستان شهیدچمران فردوس به پایان رسیده و در صورت بروز حوادثی نظیر زلزله این بیمارستان به طور کلی در معرض ویرانی قرار می‌گیرد.

رئیس بیمارستان شهید چمران فردوس نیز با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از 151 هزار و 785 بیمار سرپایی به این بیمارستان مراجعه کرده‌اند، تصریح کرد: در سال گذشته همچنین تعداد 48 هزار و 159 نفر به بخش اورژانس بیمارستان فردوس مراجعه کردند که از این تعداد، 13 هزار و 325 نفر بستری و مابقی به صورت سرپایی درمان شدند.

بابک ابراهیمی یادآور شد: بیمارستان شهیدچمران فردوس دارای 97 تخت فعال است که با توجه به واقع شدن بخش اورژانس این بیمارستان در زیرزمین، همواره با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنیم و در خدمات رسانی به بیماران با مشکل جدی مواجه هستیم.

وی خواستار اختصاص اعتبار لازم به اورژانس بیمارستان شهیدچمران فردوس شد و گفت: قدمت بالای این بیمارستان در مواقع بروز حوادثی همچون زلزله و سیل، بیماران را با خطر جدی مواجه می‌کند
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
یه پشیمون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
از روی اجبار؛مجبور به اولین زایمانم در این بیمارستان شدم
همه خاطره خوش از زایمانشون دارن الا من
هرچندهم سر دکتر شلوغ باشه نباید جون مریضش رو با بی احتیاطی به خطر بیندازه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار