کد خبر: ۷۰۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰ 03 August 2015
رشت - ایرنا - جمعی از ماهی فروشان خیابان ابن سینای جنوبی رودسر با اشاره به سهم تولیدی آبزیان دریایی این شهرستان در گیلان و پاسخگو نبودن بازار قدیمی این صنف خواستار شتاب در ساخت و تکمیل بازار جدید ماهی این شهر در خیابان فرهنگ شدند.

به گفته آنان هم اکنون 12سماک بنکدار با بیش از 70نفر کاسب خرده فروش در بازار کنونی این شهر در قالب مرکز توزیع پخش و فروش ماهی فعالیت دارند که با تکمیل ساخت بازار ماهی فروشان در خیابان فرهنگ رودسر خواسته 30ساله آنان محقق شود.

رییس هیات مدیره شرکت تعاونی نسیم خزر رودسر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بازار فعلی ماهی فروشان به لحاظ حجم گستردگی باعث ایجاد ترافیک و نیز از حیث بهداشتی و تمیزی مشکلات فراوانی را برای سماکان ایجاد کرده بود، افزود: اجرای طرح ساماندهی این بازار از سوی شهرداری در گام نخست برای رفاه حال مردم و ماهی فروشان به مبحث بهداشت و پاکیزگی آن با اهمیت است.

اسماعیل اصغرزاده رودسری بیان کرد: پروژه ای که شهرداری در حال اجرا دارد به لحاظ بهداشت، ساماندهی بازار و رفع معضل ترافیکی کمک فراوانی به این امور خواهد کرد.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد کار ساخت بازار ماهی فروشان در خیابان فرهنگ رودسر نیز هر چه زودتر به پایان برسد.

وی اضافه کرد: این پروژه هم اکنون30درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون برای انجام آن 300میلیون تومان هزینه شده که برای تکمیل نهایی آن به سه میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گفته وی ٰاین پروژه در زمینی به مساحت حدود سه هزار متر مربع اجرا می شود که شتاب در تکمیل این پروژه همواره مورد تاکید است.

اصغرزاده رودسری اضافه کرد: سهام این پروژه 60درصد مربوط به این شرکت و 40درصد مربوط به شهرداری رودسر است.

شهردار رودسر هم در این خصوص با بیان اینکه ادامه عملیات ساخت پروژه بزرگ ماهی فروشان رودسر نیاز به سرمایه گذاری کلان دارد، گفت: با مشارکت شرکت تعاونی مذکور در پی جذب یک سرمایه گذار برای تکمیل اجرای این پروژه هستیم .

خداداد قنبرزاده در ادامه ساماندهی بازار فعلی ماهی فروشان در خیابان ابن سینای جنوبی شهر رودسر را از الزامات خواند و با بیان اینکه این بازار نیاز به بازسازی داشت تصریح کرد: اجرای پروژه فرش موزائیک به طول 1700متر مربع و با سرمایه گذاری 200میلیون تومان از محل منابع داخلی شهرداری در حال انجام است.

وی مدت زمان اجرا تا بهره برداری از آن را یکماهه ذکر کرد.

شایان ذکر است؛ ساماندهی بازار ماهی فروشان رودسر در قالب اجرای فرش موزائیک یکی از دغدغه های بزرگ سماکان این شهرستان بود که اجرای این طرح هم اکنون با استقبال سماکان همراه شده است.

ٰفضای نامناسب، معضل بهداشتی و ترافیکی و... از جمله عواملی بود که شهرداری را بر آن داشت تا نسبت به رفع این معضل اقدامات لازم و شایسته را انجام دهد.

به گفته ماهی فروشان کنونی این شهر شرایط قبلی بازار به گونه ای بود که فضای نامناسبی به خود گرفته بود.

آنان اظهار کردند: اجرای پروژه فرش موزائیک بی تردید به فضای بهداشتی و پاکیزیگی بازار و نیز در جذب گردشگر کمک شایانی خواهد کرد.

آنان با قدردانی از توجه مسوولان به انجام این طرح خواستار تکمیل ساختمان بازار جدید ماهی فروشان در خیابان فرهنگ این شهر شدند.

شهرستان رودسر در شرق مرکز گیلان واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار