8 تا 11 شهریورماه امسال
سرپرست حوزه هنری خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی 8 تا 11 شهریورماه امسال میزبان گروه‌های شرکت‌کننده از هشت استان در بیست‌وچهارمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر سوره ماه است.
کد خبر: ۷۰۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳ 02 August 2015

سرپرست حوزه هنری خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی 8 تا 11 شهریورماه امسال میزبان گروه‌های شرکت‌کننده از هشت استان در بیست‌وچهارمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر سوره ماه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مجید کریمیان در کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی خراسان جنوبی اظهار داشت: خراسان جنوبی فرزندان خلاق بسیار زیادی دارد و ظرفیت‌های هنری فراوانی در این استان وجود دارد و نتایج هنری که برنامه‌های هنری برگزار شده موجود است نشان از این ظرفیت دارد.

سرپرست حوزه هنری خراسان جنوبی از برگزاری بیست‌وچهارمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر سوره ماه در استان خبر داد و افزود: این جشنواره فرصتی برای ارائه و نمایش هنرمندان خراسان جنوبی و تشریک مسائل هنری بین هنرمندان است.

کریمیان ادامه داد: هر اندازه فضای هنری استان تقویت شود سبب تلطیف شدن فضای استان می‌شود.

وی از تمام دستگاه‌ها به ویژه دستگاه متولی حوزه فرهنگ خواست تا در راستای کیفیت‌بخشی به حرکتی که هنرمندان آغاز کرده‌اند همکاری کنند.

سرپرست حوزه هنری خراسان جنوبی با بیان اینکه حوزه هنری انقلاب اسلامی در راستای تحقق اهداف والای انقلاب اسلامی و با هدف پرورش استعدادهای جوانان هنرمند با شعار« معنویت، اندیشه و هنر» اقدام به برگزاری جشنواره تئاتر سوره ماه می‌کند، یادآور شد: موضوعات این جشنواره شامل ارزش‌های دینی، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، خانواده الگوی ایرانی، ادبیات کهن اسلامی و ایرانی و چشم‌انداز ایران 1404 است.

کریمیان به اهداف برگزاری جشنواره منطقه‌ای تئاتر سوره ماه اشاره کرد و افزود: حمایت از فعالیت گروه‌های جوان و آثار نمایشی با موضوعات مطرح شده، امکان حضور و استفاده بهتر و بیشتر از تجربیات هنرمندان، کارشناسان و گروه‌ها فعال حوزه تئاتر برای کشف استعدادها و ارتقاء سطح فعالیت نمایشی در تمامی نقاط کشور و بهره‌گیری از ظرفیت مراکز فرهنگی و هنری استان‌ها و ارتقاء فعالیت‌های نمایشی با هدف ایجاد انگیزه و کمک به توسعه فعالیت گروه‌های شهرستانی از جمله این اهداف است.

وی با بیان اینکه امسال سه استان زنجان، خراسان جنوبی و خوزستان میزبان جشنواره‌های منطقه‌ای تئاتر سوره ماه هستند، گفت: در منطقه خراسان جنوبی استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد، سمنان، خراسان جنوبی، مازندران، گلستان و هرمزگان نمایش‌های خود را از هشتم تا یازدهم شهریورماه به روی صحنه می‌برند.

سرپرست حوزه هنری خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: برگزیدگان این مرحله به جشنواره سراسری راه می‌یابند.

کریمیان با بیان اینکه برای برگزاری این جشنواره در استان نیاز به همکاری تمام دستگاه‌ها وجود دارد، گفت: در راستای اعطای جوایز به برگزیدگان نیاز به همکاری میراث فرهنگی، جا به‌جایی میهمانان نیاز به همکاری شهرداری بیرجند و برای برگزاری جشنواره نیاز به سالنهای علامه فرزان و گلبانگ وجود دارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار