نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس :
بیرجند- نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس با تاکید بر استفاده از ظرفیت دانشگاه ها در حل مشکلات استان، گفت: متأسفانه در سال‌های اخیر اقدامات پژوهشی انجام‌شده در استان راهگشا نبوده است.
کد خبر: ۷۰۲۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰ 02 August 2015

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید محمدباقر عبادی پیش از ظهر شنبه در دیدار با مدیران جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی بابیان این مطلب، اظهار کرد: در زمینهٔ پیگیری مشکلات استان طرح‌های کشوری در استان اعمال می‌شود که این نسخه حل مشکلات استان خراسان جنوبی نیست.

وی با تأکید بر اینکه مقالات علمی در دانشگاه‌ها، رساله‌های پژوهشی و پایان‌نامه‌ها نقش بسزایی در حل مشکلات دارد، افزود: در راستای حل مشکلات باید پژوهش محور باشیم و از حداقل امکانات، حداکثر فرصت‌ها را به دست آوریم.

وی با اشاره مشکلات کمبود آب، مهاجرت روستاییان، بیکاری گفت: نیاز است این مشکلات در قالب پایان‌نامه و مقالات علمی در دانشگاه‌ها بررسی شود.

حجت‌الاسلام عبادی با اشاره به اقدامات پژوهشی انجام‌شده در سال‌های اخیر، بیان داشت: متأسفانه در سال‌های اخیر اقدامات پژوهشی انجام‌شده در استان راهگشا نبوده است و به همین دلیل در طرح‌های پژوهشی کنونی دستگاه‌ها از همکاری در بحث مالی می‌هراسند.

وی بابیان اینکه اعتبارات اختصاص‌یافته به اقدامات پژوهشی ناچیز است، اظهار کرد: باید این اعتبار محدود، درست و به‌جا هزینه و استفاده شود و در حال حاضر در برخی دستگاه‌ها این روند صورت نمی‌گیرد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در ادامه جهاد دانشگاهی را نهادی انقلابی دانست و افزود: جهاد دانشگاهی استان در عین تنگناها مشکلات موجود درزمینهٔ های مختلف، خدمات و ابتکارات زیادی ارائه کرده است.

دستگاه‌ها در مباحث فرهنگی کم‌کاری کرده‌اند

وی افزود: ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خراسان جنوبی در عرصه‌های گوناگون زبانزد خاص و عام است و باید از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

حجت‌الاسلام عبادی بابیان اینکه هوش ایرانی قابل‌مقایسه با سایر کشورها نیست، تصریح کرد: باید در استفاده از این پتانسیل فرهنگ‌سازی شود.

وی افزود: دانشگاه‌ها نباید فقط به مسائل علمی بپردازند و باید درزمینهٔ نهادینه کردن فرهنگ استفاده از ظرفیت‌های مطلوب موجود تلاش کنند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه دستگاه‌ها در مباحث فرهنگی کم‌کاری کرده‌اند، بیان داشت: از زمانی که وزارت فرهنگ از وزارت آموزش جدا شد، فرهنگ جامعه نیز نادیده گرفته‌شده است.

حجت‌الاسلام عبادی ادامه داد: امید است با ادغام این دو وزارت فرهنگ‌سازی لازم در راستای پیشگیری از ناهنجاری‌ها انجام شود

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار