استاندار ایلام ؛
استاندار ایلام گفت:باتوجه به تورم و گرانی اقلام و مایحتاج روزمره خانواده ها نباید افزایش قیمت نان به مردم فشار آورد.
کد خبر: ۶۸۴۶۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۴ 27 November 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛  قاسم سلیمانی دشتکی در نخستین نشست کارگروه آرد و نان استان ایلام اظهار داشت: باتوجه به تورم و گرانی اقلام و مایحتاج روزمره خانواده ها نباید افزایش قیمت نان به مردم فشار آورد.

وی افزود: باید در افزایش بهای قیمت نان شرایط نانوایی ها و هزینه های جاری آنها نیز در نظر گرفته شود تا این صنف نیز متحمل خسران و زیان نشوند.

به پیشنهاد سلیمانی دشتکی مقرر شد: برای رسیدن به یک قیمت مناسب و مطلوب در حوزه فروش نان در ایلام باید متوسط نرخ جدید مصوب استان های همجوار کرمانشاه، خوزستان و لرستان رصد شود تا یک میانگین افزایش قیمت برای صنف نانوانی های این استان به دست آید.

استاندار ایلام ادامه داد: باتوجه به افزایش بهای دستمزد کارگران، اجاره بهای مکان، افزایش قیمت ملزومات ضروری نظیر خمیرمایه، حامل های انرژی و بیمه کارگران، افزایش بهای قیمت نان اجتناب ناپذیر است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت ایلام نیز در این نشست گفت: در بررسی های انجام گرفته نانوایی های استان در طول چهار سال گذشته هیچ گونه اضافه قیمت بهای نان نداشته اند در حالی که هزینه های فروش نان چون مواد اولیه و حامل های انرژی افزایش داشته است.

یارالله نصیری افزود: نانوایی های ایلام در 18 شاخص عمومی متضرر شده اند و نانوایی ها برای جبران کاستی ها به کاهش کیفیت برخی شاخص ها چون وزن چانه، کم فروشی، گران فروشی روی آورده اند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار