همایش "پلیس، اصناف و امنیت" به مناسبت هفته نیروی انتظامی با حضور استاندار و جمعی از بازاریان و مسئولین کرمانشاه برگزار شد.
کد خبر: ۶۶۴۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳ 06 October 2018

به گزارش تابناک ، سردار منوچهر امان‌اللهی فرمانده انتظامی استان کرمانشاه، امروز(14 مهر) در این همایش از نقش مهم مردم و خصوصا بازاریان به عنوان یکی از مهمترین اقشار در برقراری امنیت پایدار در جامعه یاد کرد و افزود: اگرچه پلیس و نیروی انتظامی با هرآنچه که در توان دارد پای کار است، اما حضور خود مردم نقش بسزایی در برقراری نظم و امنیت اجتماعی دارد.
وی اظهار کرد: پلیس در محدوده گسترده‌ای از جمله فضای مجازی، بخش پیشگیری، انتظامی، راهنمایی و رانندگی و ... به صورت آشکار و نامحسوس هزاران ماموریت شبانه‌روزی انجام می‌‌دهد، اما در کنار آن مسئولیت‌پذیری افراد جامعه نیز ضروری است.

به گفته فرمانده نیروی انتظامی، در هیچ کجای دنیا برای هر خیابان، کوچه، خانه و مغازه یک مامور در نظر گرفته نمی‌شود و در بسیاری از زمینه‌ها خود مردم پای کار هستند.

امان‌اللهی با بیان اینکه فرهنگ تلاش برای پیشگیری از وقوع جرم باید بین مردم جا بیفتد، یادآوری کرد: گاهی فردی که چندین میلیارد تومان سرمایه در مغازه و خانه‌اش دارد حاضر نیست تجهیزات ایمنی برای حفظ دارایی‌ خود تهیه کند.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به وضعیت امنیت در کرمانشاه داشت و خاطرنشان کرد: کرمانشاه نسبت به بسیاری از استان‌هایی که از نظر جمعیتی به ما نزدیک هستند و بهره‌مندی اقتصادی بالایی هم دارند، وضعیت بهتری دارد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه معتقد است، آنچه که در کرمانشاه وجود دارد فقط احساس ناامنی است و اگر مردم واقعیات جامعه را بپذیرند که در همه جای دنیا افراد آلوده وجود دارد که نمی‌توان همه آنها را گرفت و یکجا دربند کرد، در این صورت از احساس ناامنی نیز مقداری کاسته خواهد شد.

امان‌اللهی از نقش مهم اصناف در ایجاد آرامش در بازار در شرایط کنونی کشور هم یاد کرد و ادامه داد: ضد انقلاب منتظر فرصت‌هایی است که بتواند از رفتارهای ما سوءاستفاده کرده و مسیر را منحرف کند که ما نباید اجازه چنین موج سواری را به دشمن بدهیم.

وی گفت: این شرایط حساس کنونی را نیز با کمک مردم، اصناف و مسئولین مانند همه شرایط سخت قبل پشت سر خواهیم گذاشت.

 در ادامه رضا سلیم ساسانی رئیس اتاق اصناف کرمانشاه نیز از نقش مهم نیروی انتظامی در برقراری امنیت و آرامش در بازار یاد کرد و گفت: اگر نیروی انتظامی نباشد جامعه 50 هزار نفری اصناف کرمانشاه نمی‌تواند آنطور که باید به وظایف خود عمل کند.

وی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی در بخش‌های مختلفی یاور اصناف بوده که یکی از مهمترین موارد آن برخورد با واحدهای صنفی بدون مجوز است که آفتی برای اصناف هستند و بیشترین موارد تخلف نیز در همین واحدها رخ می‌دهد.

ساسانی یادآوری کرد: علاوه بر ساماندهی واحدهای صنفی، نیروی انتظامی نقش قابل توجهی هم در مقابله با قاچاق کالا دارد.

رئیس اتاق اصناف کرمانشاه بازاریان را نیازمند حمایت همه جانبه نیروی انتظامی دانست و تگفت: بازاریان وقتی که امنیت داشته باشند می‌توانند با ایجاد شبکه سالم توزیع کالا به اقتصاد و امنیت جامعه کمک کنند.

 

  

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار