مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم خبرداد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم گفت: در بحث حوادث ساختمانی حدود 19 درصد کاهش وجود داشته است، در گذشته این روند کاهش شدت داشته است ولی اکنون آهنگ روند کاهش به کندی صورت می گیرد.
کد خبر: ۶۵۰۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۹ 02 September 2018

به گزارش تابناک قم، مصطفی کاویانی روز در نشست خبری درجمع خبرنگاران به مناسبت هفته تعاون، با بیان اینکه اکثر شهروندان استان قم عضو تعاونی‌ها محسوب می‌شوند گفت: حدود 733هزار و 968 نفر با احتساب سهام عدالت و 170هزار نفر بدون احتساب این سهام عضو تعاونی‌ها محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه حدود 2هزار و 96 تعاونی در استان وجود دارد اظهار کرد: از این تعداد هزار و 65 تعاونی فعال در استان وجود دارد، و مابقی یا بصورت نیمه فعال یا غیرفعال هستند، که حدود 66درصد تعاونی‌های استان فعال هستند و امیدواریم با این روند بتوانیم به سهم 25 درصدی اقتصاد برسیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم با اشاره به افتتاح‌های پروژه‌ها و واحدهای تعاونی در این هفته گفت: تعاونی‌های استان اکثراً فعالیت مطلوب و قابل قبولی داشته‌اند، ارزان‌ترین کار اقتصادی و منبع اشتغال، تعاونی‌ها هستند.

وی با بیان اینکه می‌توان با کمک تعاونی‌ها برخی از مشکلات را حل کرد، ادامه داد: زمانی که مشکلاتی بوجود می‌آید به تعاونی‌ها بها داده می‌شود، امیدواریم با وجود این شرایط اقتصادی، تعاونی‌ها بتوانند به فریاد اقتصاد کشور برسند.

کاویانی با بیان برنامه‌های هفته تعاون گفت: این هفته را با گلباران و غبارروبی مزارشهدا آغاز کردیم، و امروز به افتتاح برخی پروژه‌ها پرداختیم. در روزهای دوشنبه و سه شنبه همایش کشوری تجلیل از تعاون گران برتر در تهران برگزار خواهد شد و پنجشنبه دیدار با علما و روز جمعه حضور در نماز جمعه و بیان برنامه‌های این اداره را خواهیم داشت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم با اشاره به بحث نظارت و قوانین و مقررات ادامه داد: با توجه به قوانین هر کسی به هر نحوی وظیفه خود را انجام می‌داد، ولی با رایزنی‌ها و مجوزی که از نمایندگان مجلس و دادستانی گرفتیم با یک همپوشانی با ادارات مختلف توانستیم مشکلات تعاونی‌ها را دسته بندی کنیم.

وی با بیان اینکه باید برای مقایسه آمارهای دریافتی را با همان منبع و ماخذ در استان‌های دیگر مقایسه کرد، گفت: در بحث حوادث ساختمانی حدود 19 درصد کاهش وجود داشته است، در گذشته این روند کاهش به شدت وجو داشته است ولی اکنون آهنگ روند کاهشی به کندی است ولی این کاهش حوادث وجود دارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار