مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شفت اعلام کرد
خبرگزاری تسنیم: مدیر جهاد کشاورزی شفت ضمن اعلام خبر افزایش ۵ درصدی تولید عسل در این شهرستان گفت: زنبورداران شفتی از ابتدای سال جاری موفق به تولید ۱۲۵۰۰۰ کیلوگرم عسل از ۸۳۳۹ کلونی شده‌اند.
کد خبر: ۶۴۸۴۹
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵ 22 July 2015
حسن همتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شفت، با بیان این‌که زنبورداران این شهرستان دارای 8339 کلونی عسل هستند اظهار داشت: به طور متوسط از هر کلونی عسل 15 کیلوگرم محصول به‌دست می‌آید و براین اساس پیش بینی می‌کنیم حدود 125 هزار کیلوگرم عسل از ابتدای سال 94 در شهرستان تولید و استحصال شود.
وی با اشاره به درآمد خوب زنبورداری نسبت به دیگر شاخه‌های کشاوزی در استان گیلان افزود: ارزش ریالی این مقدار عسل تولیدی در حدود 31 میلیارد ریال است و به لحاظ وزنی نیز این مقدار عسل تولیدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارای 5 درصد رشد می‌باشد که می‌توان گفت امسال آب و هوای مناسبی برای زنبورداری فراهم شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شفت تعداد شاغلان بخش زنبورداری در شهرستان شفت را 358 نفر عنوان کرد و افزود: استان گیلان از رتبه پنجم تولید عسل در کشور برخوردار است و این حرفه با توجه به شرایط آب و هوایی شهرستان شفت ظرفیت مناسبی برای سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی برای جوانان جویای کار دارد.
همتی حداقل فاصله لازم برای زنبورستان‌ها از یکدیگر در هر منطقه جغرافیایی را 6 کیلومتر عنوان کرد و گفت: چنانچه این فاصله کمتر شود و منطقه دارای پوشش گیاهی مناسبی نباشد موجب تولید عسل کمتر در دو زنبورستان به علت کمبود منابع شهد و گرده می‌شود و همچنین مشکلاتی نظیر رفتن اشتباهی زنبورهای یک زنبورستان به زنبورستان های دیگر و شیوع بیماری را به همراه خواهد داشت.
در استان گیلان هم اکنون شهرستان‌های ماسال، تالش، رضوانشهر، آستارا، رودسر، املش، لنگرود و شفت مهم‌ترین مراکز تولید عسل هستند و زنبورداران گیلانی اوایل بهار برای تولید بیشتر به مناطق ییلاقی گیلان و مناطق ییلاقی اردبیل، مازندران، البرز، زنجان و قزوین کوچ می‌کنند. 
مصرف عسل به‌عنوان صبحانه و یا شام در پیشگیری از بیماری‌های قلبی و درمان ناراحتی‌های گوارشی و کلیه و همچنین تسکین اعصاب مفید است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار