حجت الاسلام رفیعی مطرح کرد؛
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با بیان اینکه حکومت امام علی(ع) و امام خمینی(ره) وجوه مشترک بسیاری دارد، گفت: رهبر کبیر انقلاب در همه موارد حق محور و قانون محور بودند.
کد خبر: ۶۱۵۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۷ 04 June 2018

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام ناصر رفیعی در جمع زائران حرم حضرت معصومه(س) اظهار داشت: همه مقصد امام علی(ع) خدا بود و دنیا و ریاست در نظر او چیزی نبود مگر اینکه عدالتی را برقرار و حدی را اجرا کند.

وی افزود: امام خمینی(ره) فرمودند این طور نبود که حضرت علی(ع) بخواهند حکومت کنند و مردم هم بخواهند اطاعت کنند و به واسطه قدرتی که دارند مرتکب ظلمی شوند.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: سعسعه بن سوهان از صحابی امیرالمؤمنین(ع) است؛ وقتی امام علی(ع) بر تخت حکومت نشستند او یک جمله گفت و وقتی علی(ع) بر تخته نشستند هم جمله‌ای؛ در وقت حکومت سعسعه به امام علی(ع) گفت که تو خلافت و حکومت را بالا بردی نه اینکه خلافت تو را بالا ببرد و وقتی امام در بستر ضربت بود هم سعسعه گفت که علی جان خدا در نظرت بزرگ بود و به کلمات خدا عالمترین فرد بودی.

وی اضافه کرد: امام خمینی(ره) وقتی حکومت را تحویل گرفتند حکومت بالا رفت نه اینکه امام در اثر رهبری انقلاب بالا برود؛ افتخاری برای ایران در دنیا شد.

حجت الاسلام رفیعی با اشاره به وجوه مشترک حکومت امام علی(ع) و امام خمینی(ره) با بیان اینکه من در مورد موفقیت امام علی(ع) و رهبر انقلاب کاری ندارم زیرا موانعی وجود داشت و دارد که نگذاشته موفقیت مدنظر حاصل شود.

وی ادامه داد: نخستین محور در حکومت امام علی(ع)، حق محوری بود؛ یعنی قانون خدا، پیامبر و قرآن در حکومت امیرالمؤمنین(ع) فرزند و غیر فرزند و فامیل و غیر فامیل فرقی ندارد و اگر حکمی هست برای همه یکسان است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه اظهار داشت: امام فرمودند سه گروه در قیامت در سایه رحمت خدا هستند، اول کسانی که حق را می‌پذیرند، امروز شبکه‌های ماهواره‌ای بدبینی نسبت به اصل نظام و رهبری ایجاد می‌کنند؛ در کشور مشکلات هست ولی مراقب باشیم شجره طیبه‌ای که امام با اخلاص و با خون شهدا بنیان گذاشتند به راحتی زیر سؤال نرود.

مسئولانی که از انقلاب برای خود اندوخته نکرده‌اند هم معرفی شوند

وی با بیان اینکه اگر چند نفر مسئول خیانت کرده و اختلاس کرده‌اند نباید به حساب همه مسئولان گذاشته شود، اضافه کرد: اخبار باید مسئولانی را که از انقلاب برای خود اندوخته نکرده‌اند را هم معرفی کنند.

حجت الاسلام رفیعی افزود: امام خمینی در همه موارد حق محور و قانون محور بودند؛ امام وقتی احساس کردند تا قطعنامه را باید بپذیرند به خاطر مصلحت‌هایی که وجود داشت پذیرفتند.

وی اظهار داشت: ظلم اگر در هر نهادی باشد دوام نمی‌آورد و اگر عدالت باشد مردم ناراحت نیستند. امام علی(ع) فرمود من برای حکومت نیامده‌ام بلکه آمده‌ام تا عدل را اجرا کنم. امام در عدالت قاطع بودند و شهید عدالت شدند و امام خمینی هم به تبعیت از مولای خود این سیره را داشتند.

این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: عدالت از اهداف انبیاء است و امام خمینی نیز بر این مسئله تأکید فراوانی داشتند.

وی با اشاره به ویژگی سوم امام علی(ع) یعنی غیرت و قاطعیت، افزود: یکی از مصادیق غیرت، غیرت روی وطن و خلیج فارس است و نوع دیگر غیرت ناموس و غیرت دینی است؛ در حکومت امام علی(ع) وقتی به زنی تعرض شد امام فریاد برآورد و فرمود اگر مردان بمیرند از این حادثه جا دارد.

اولین واکنش امام خمینی(ره) نسبت به بی‌حجابی بود

حجت الاسلام رفیعی اضافه کرد: امام خمینی در سال ۴۳ در جریان کاپیتولاسیون فریاد برآوردند و فرمودند «من قلبم از این مسئله در فشار است و روزشماری می‌کنم مرگ من پیش بیاید؛ ایران دیگر عید ندارد» همچنین اولین واکنش امام در ۱۵ اسفند ۵۷ نسبت به بی‌حجابی بود.

وی افزود: آقایان مسئولان یک‌بار برگردید به سخنان امام به خصوص در مورد بی‌حجابی؛ البته امام قائل به برخورد فیزیکی نبودند بلکه بحث قانون مداری است؛ همان‌طور که امروز مشروب در خیابان‌های کشور فروخته نمی‌شود نباید بی‌حجابی علنی هم وجود داشته باشد.

این کارشناس مسائل دینی اظهار داشت: کشور، جمهوری اسلامی است و شاخصه دارد که یکی حجاب است؛ البته بارها گفته‌ایم که بخشی از این مسئله دولتی است و باید بدون سعوبت قانونمند شود و کف حجاب را در ادارات و... اجباری کنند.

وی افزود: اصل دفاع از مظلوم و برخورد با ظالم از دیگر درس‌های امام علی(ع) برای همیشه تاریخ بوده و هست. امروز میان فلسطین و اسرائیل، آل خلیفه و عیسی قاسم و یمن و سعودی و سوریه و داعش و... ظالم و مظلوم کیست؟

حجت الاسلام رفیعی اظهار داشت: امام روز قدس را وضع کردند و رژیم اسرائیل را جعلی دانستند و علیه ظالم فریاد زدند البته دفع از مظلوم هزینه دارد که باید هزینه آن را بدهیم؛ امروز اگر ما مظلومان را کنار بگذاریم قرار نیست ورق برگردد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار