مدیرکل استاندارد ایلام ؛
مدیرکل استاندارد استان ایلام گفت: تجهيزات بازي و وسايل بازي مستقر در زمين هاي بازي و شهربازي ها، مشمول مقررات استاندارد اجباري مي باشند و در اين راستا اين اداره كل به طور مستمر گزارش فاقد استاندارد و ايمني بودن تجهيزات بازي و وسايل بازي موجود در شهربازي و زمين هاي بازي ایلام را به مسئولين محترم استان منعكس و در جلسات مختلف مطرح شده است .
کد خبر: ۶۱۵۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸ 03 June 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ مهناز همتی اظهار کرد : به صورت مكرر از سوي اين اداره كل الزام به استاندارد سازي تجهيزات بازي و تفريحي به شهرداري هاي استان اعلام شده است و غير استاندارد بودن تجهيزات تفريحي و وسايل بازي مجددا به تمامي شهرداري ها اعلام شده است .

همتی عنوان کرد: با عنايت به اينكه اين اداره كل ساليان متمادي است تمام تلاش خود را به منظور تحقق امر استاندارد سازي تجهيزات تفريحي استان انجام داده و تاكنون نتيجه قابل قبولي به دست نيامده است.

وی افزود :  وسايل تفريحي بايستي تأييديه دوره اي (سالانه) از شركت هاي تأييد صلاحيت شده سازمان ملي استاندارد را داشته باشند، در غير اين صورت وسايل موجود، قابليت استفاده از لحاظ ايمني و استاندارد را ندارند و اين اداره كل هيچ گونه مسئوليتي در قبال عواقب استفاده از آن ها را ندارد.

مدیرکل استاندارد ایلام یادآور شد  : متأسفانه مشاهده شده كه برخي از شهرداري ها، بدون الزام  استانداردسازي وسايل تفريحي به بهره برداران ب اجازه نصب داده شده است .

وی بیان داشت :،بر اساس مصوبات شوراي عالي استاندارد، وسايل مستقر در مراكز تفريحي مشمول مقررات استاندارد اجباري است و بايد در مراحل ساخت، نصب و بهره برداري توسط بازرسين مورد تأييد سازمان ملي استاندارد، مورد بازرسي قرار گرفته و گواهينامه ايمني دريافت نمايند.بديهي است مسئوليت پيشامد هر حادثه اي بر عهده ارگان خاطي مي باشد.

همتی خاطر نشان کرد، اداره كل استاندارد استان ايلام با تأمين هزينه هاي مورد نياز از محل اعتبارات ابلاغي و با همكاري شركت بازرسي تأييد صلاحيت شده سازمان ملي استاندارد ايران، اقدام به بازرسي وسايل و تجهيزات شهربازي مستقر در زمين هاي بازي(فضاهاي سرباز) نموده است.

  وی تاکید کرد :شهرداری ها مکلف هستند نسبت به رفع نواقص اعلام شده از سوی سازمان استاندارد اقدام و نسبت به تأمين شرايط و الزامات براي اخذ گواهي استاندارد، پيگيري لازم بعمل آورده و نتيجه را اعلام نمايند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار