ريیس اداره بهزیستی اردکان از اجرایی شدن طرح آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت ها و غربالگری اختلالات ژنتیک در مدارس اردکان خبر داد.
کد خبر: ۵۸۹۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰ 12 April 2018

دکتر «امیر ولی عضدزاده» افزود: در سال گذشته یک هزار و 720 نفر از دانش‌آموزان مقاطع پایه دهم و یازدهم دبیرستان‌های دخترانه و پسرانه شهرستان تحت پوشش این طرح قرار گرفتند. 

وي آگاه‌سازی را نخستین گام مثبت بر رفتار و عملکرد جامعه در راستای ارتقای کیفیت زندگی دانست و گفت: انتقال دانش و مهارت‌ها می‌تواند نقش مهمّی در آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت‌ها به ويژه در قشر دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان مملکت داشته باشد. 

عضدزاده اظهار کرد: در این طرح مباحثی همچون پیشگیری از بیماری‌ها و معلولیت‌ها، سلامت دستگاه عضلانی و اسکلتی، سلامت چشم، سلامت شنوایی، بیماری‌های ژنتیک، پیشگیری از حوادث غیرترافیکی و پیشگیری از حوادث ترافیکی به دانش‌آموزان آموزش داده شد. 

این مسئول تصریح کرد: دانش‌آموزان پس از دریافت آموزش‌های لازم و تکمیل پرسشنامه، در صورتی که جزو گروه پرخطر شناسایی شوند، به مراکز مشاوره ژنتیک، ارجاع داده می‌شوند. 

وی یادآور شد: امیدواریم با آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت‌ها و غربالگری اختلالات ژنتیک در آینده‌ای نزدیک شاهد تحول خوبی در ارتقاء دانش و کاهش اختلالات ژنتیکی باشیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار