مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری سمنان خبر داد
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: وزارت کشور با تأسیس ۳۷ دهیاری در تعدادی از روستاهای این استان موافقت کرد.
کد خبر: ۵۵۹۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱ 30 January 2018

به گزارش تابناک سمنان به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری سمنان، سیدفرج‌الله احمدپناه با بیان اینکه نقش مدیریت روستایی در فرایند برنامه‌ریزی و توسعه روستایی اظهار داشت: صدور مجوز تأسیس دهیاری‌ها، به‌عنوان نخستین گام در تشکیل نهاد مدیریت روستایی و به‌عنوان مستند قانونی اجازه فعالیت رسمی و نیز تخصیص اعتبار است که از ابتدای فعالیت صدور مجوز تأسیس دهیاری‌ها تا زمان حاضر برای بیش از ۲۶۰ روستای واجد شرایط و متقاضی در استان سمنان مجوز تأسیس دهیاری صادر شده است.

وی ادامه داد: چون ماده ۷۶ قانون شوراها و شرح وظایف شورای اسلامی روستا، یکی از وظایف شورا را «انتخاب فردی ذی‌صلاح به سمت دهیار برای مدت چهار سال بر اساس آیین‌نامه مربوط و معرفی به بخشدار جهت صدور حکم» دانسته است. به دنبال صدور این مجوز نیز فعالیت نهاد دهیاری با انتصاب دهیار، توسط شورای اسلامی روستا به‌صورت قانونی آغاز خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان افزود: به‌منظور عدالت‌محوری و با هدف بهره‌مندی جمعیت روستایی بیشتر از پوشش خدمات نهاد دهیاری از ابتدای فعالیت دهیاری‌ها در هر مقطع زمانی حدنصاب جمعیتی خاصی (در حال حاضر ۳۰ خانوار جمعیت) برای صدور این مجوز در نظر گرفته می‌شود. پس از مشخص‌شدن نتایج آخرین سرشماری نفوس و مسکن (سال ۹۵) پیگیری‌های لازم از طریق این دفتر برای صدور مجوز تأسیس دهیاری در روستاهای واجد شرایط به‌عمل‌آمده که با ۳۷ تای آن موافقت شده است. به‌این‌ترتیب که از این تعداد ۱۰ روستا متعلق به شهرستان دامغان، دو روستا مربوط به شهرستان سمنان، هشت روستا از شهرستان شاهرود، پنج روستا از شهرستان گرمسار، هفت روستا متعلق به شهرستان مهدی‌شهر، دو روستا از شهرستان میامی و سه روستا نیز از شهرستان سرخه است.

احمدپناه اظهار امیدواری کرد با تأسیس دهیاری در روستاهای استان و بالطبع برنامه‌ریزی و سازمان‌دهی اقدامات توسعه‌ای، محیط مناسبی برای زندگی راحت‌تر و کارآمد روستاییان عزیز به‌تناسب ویژگی‌های اقتصادی و اجتماعی هر روستا فراهم شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار