رییس سازمان موزه انقلاب و دفاع مقدس
شب‌گذشته مهران، شاهد مردمی بود که آمده‌ بودند تا سالروز آزادی‌اش را جشن‌ بگیرند، جشنی که به برکت «کربلای (1)» و با رمزی مزین به نام بزرگ علمدار کربلا پیروز شد.
کد خبر: ۵۵۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱ 01 July 2015

شب‌گذشته مهران، شاهد مردمی بود که آمده‌ بودند تا سالروز آزادی‌اش را جشن‌ بگیرند، جشنی که به برکت «کربلای (1)» و با رمزی مزین به نام بزرگ علمدار کربلا پیروز شد.

دیشب همه آمده بودند تا بگویند مهران امروز تنها شهری در استان ایلام نیست، شهری است که به دروازه‌ی عتبات عالیات تبدیل شده و مردمش با خوشحالی می‌گویند اربعین در راه است.

به گزارش ایسنا،«سردار مرتضی قربانی» رییس سازمان موزه انقلاب و دفاع مقدس ، در این مراسم اظهار کرد: ما برای نظام اسلامی جنگیدیم و باوجوداینکه 44 کشور با تجهیزات کامل از صدام حمایت می‌کردند اما تحت لوای ولایت آن‌ها را شکست دادیم که این افتخار بزرگی برای ملت ما است که هرساله باید یادش را گرامی بداریم.

رییس سازمان موزه انقلاب و دفاع مقدس با بیان اینکه مهران با دست‌خالی و با الطاف الهی آزاد شد، تأکید کرد: ما افتخار می‌کنیم شیعه علی (ع) هستیم و به برکت همین تبعیت از ولایت‌فقیه بود که دشمن را شکست دادیم.

قربانی تأکید کرد: امروز هرچند گروهک‌هایی مانند داعش در فکر‌های پلیدی به سر می‌برند اما این فکر آن‌ها با هوشیاری مردم و تفکر ولایتمداری راه به‌جایی نخواهد برد.

در ادامه «محمدرضا مروارید» از برنامه‌های دولت برای مهران و توسعه‌ی این شهرستان گفت و تصریح کرد: امیدواریم با تصویب ایجاد منطقه آزاد مهران در مجلس، شاهد رونق این شهرستان مرزی باشیم.

وی ادامه داد: به برکت خون شهدا این مرز قدمگاه زائران عتبات عالیات است و در کنگره عظیم اربعین سال گذشته مردم ولایت مدار استان ایلام به‌ویژه مهران قهرمان به‌خوبی از زائران حسینی استقبال کردند و رسم مهمان‌نوازی را به‌جا آورند.

«مراد ناصری» فرماندار مهران هم ضمن خوش‌آمد گویی به مردم و مهمانان گفت : جان‌های زیادی سپر بلا شد تا تیرهای دشمنان به‌سوی جمهوری اسلامی به مقصد نرسد و این افتخار بزرگی برای مردمان مرزدار و مدافع نظام و انقلاب این دیار است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین «روح‌الله ولدبیگی»، امام‌جمعه مهران گفت: به برکت خون شش هزار شهید اکنون مهران به‌عنوان قدمگاه اصلی زائران عتبات عالیات شناخته‌شده و مردم مهران با پذیرایی از زائران در اربعین حسینی پارسال این قداست را پاسداری کردند.

وی بابیان اینکه دولت با تصویب ایجاد منطقه آزاد در مهران یک‌بار دیگر این شهر را آزاد کرد، گفت: مسئولان و نمایندگان مجلس با تصویب منطقه آزاد مهران را از اشغال محرومیت و فقر آزاد کنند.

اجرای سرود حماسی ، اجرای تصنیف توسط «محمدجواد شوهانی» و اجرای تئاتر ازجمله برنامه‌های این مراسم بود.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار