استاندارایلام مطرح کرد
پیشنهاد معرفی مهران بعنوان پایتخت تمدن اسلامی را در هیات دولت مطرح کرده ایم که در حوزه های مختلف کمیسیون دولت در دست بررسی است.
کد خبر: ۵۵۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰ 01 July 2015
به گزارش تابناک ایلام،محمدرضا مروارید شامگاه سه شنبه در آیین جشن سالروز آزاد سازی مهران اظهار کرد: با ارایه این پیشنهاد در نظر داریم تا مهران را بعنوان مرکز ثقل تمام زایرین عتبات عالیات و پایتخت تمدن اسلامی معرفی کنیم.

وی افزود: برنامه های مفصلی برای شهر مرزی مهران داریم و به یاری خدا و همت دولت تدبیر و امید روز بروز این برنامه ها در حال شکل گیری و اجرایی شدن هستند.

مروارید با بیان اینکه کارهای زیربنایی در مهران در حال انجام است، تاکید کرد: بحث کشاورزی و منابع بزرگ در این شهر در حال انجام است که امیدواریم با تصویب ایجاد منطقه آزاد مهران در مجلس، شاهد رونق این شهرستان مرزی باشیم.

استاندار ایلام یادآور شد: به برکت خون شهدا این مرز قدمگاه زائران عتبات عالیات است و در گنگره عظیم اربعین سال گذشته مردم ولایت مدار استان ایلام بویژه مهران قهرمان بخوبی از زائران حسینی استقبال کردند.

امام جمعه مهران نیز در آیین در سخنانی گفت: مهران سرزمین مهربانی ها با تقدیم شش هزار شهید از سراسر کشور در روز دهم تیر سال 65 آزاد و به آغوش میهن بازگشت.

حجت الاسلام روح الله ولدبیگی تاکید کرد: به برکت خون این شش هزار شهید است که اکنون مهران بعنوان قدمگاه اصلی زائران عتبات عالیات شناخته شده و مردم مهران با پذیرایی از زائران در اربعین حسینی پارسال این قداست را پاسداری کردند.

امام جمعه مهران با بیان اینکه دولت با تصویب ایجاد منطقه آزاد در مهران یک بار دیگر این شهر را آزاد کرد، یادآور شد: مسوولان و نمایندگان مجلس با تصویب منطقه آزاد مهران را از اشغال محرومیت و فقر آزاد کنند.

فرماندار مهران نیز در سخنانی گفت: مهران سرزمینی است که مردمانش در کنار حماسه سازان ایستادگی کردند و نشان دادند که حماسه ساز دفاع مقدس هستند.

مراد ناصری افزود: جان های زیادی سپر بلا شد تا تیرهای دشمنان به سوی جمهوری اسلامی به مقصد نرسد و این افتخار بزرگی برای مردمان مرزدار و مدافع نظام و انقلاب این دیار است.

اجرای برنامه های شاد نمایش طنز، سرود حماسی و قرائت شعر از دیگر برنامه های سالروز آزادسازی مهران بود که با حضور فرماندهان نظامی و انتظامی، یادگاران هشت سال دفاع مقدس، مسوولان استان ایلام و شهرستان مهران و اقشار مختلف مردم برگزار شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار