رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی ایلام گفت: کشفیات جرایم سایبری در این استان طی 9 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال 110 درصد افزایش داشت.
کد خبر: ۵۴۴۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲ 27 December 2017

 به گزارش تابناک ایلام؛ سرهنگ علی جمالی اظهار کرد: با عنایت به اینکه فضای سایبری و به خصوص اینترنت به سرعت در حال پیشرفت و گسترش است اما به دلیل عدم آگاهی کاربران فضای مجازی شاهد افزایش جرایم در این حوزه هستیم.

وی افزود: کلاهبرداری اقتصادی و برداشت های اینترنتی غیرمجاز از حساب های بانکی بیشترین درصد جرایم را دارد و به ترتیب مزاحمت های اینترنتی و نشر اکاذیب در رتبه های دوم و سوم از لحاظ وقوع جرایم هستند.

رئیس پلیس فتای ایلام با اشاره به اینکه اکثر این جرایم به دلیل نداشتن آگاهی و دانش سایبری اتفاق می افتد، یادآور شد: کاربرانی که در این حوزه وارد می شوند، باید سواد رسانه های را در اولویت کاری خود قرار داده و با پیشرفت حوزه های مختلف سایبری، اطلاعات خود را به روز کنند.

جمالی نظارت خانواده ها به خصوص والدین محترم و کسب اطلاعات کافی قبل از ورود به فضای مجازی را از اصلی ترین روش های پیشگیری از جرایم دانست و گفت: با نظارت قوی و مستمر می توان از بروز اتفاقات تلخ فضای سایبری جلوگیری کرد.

وی از آمادگی پلیس فتا برای مقابله با جرایم رایانه ای خبر داد و از عموم مردم خواست که در صورت مشاهده جرایم رایانه ای مراتب را از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس های مردمی گزارش کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار