بنیانگذار کانون معلولین توانا:
بنیانگذار کانون معلولین توانا با اشاره به شرکت فیروز گفت: این شرکت در سازمان مردمی ملل در نیویورک به عنوان الگو و نمونه معرفی شد و امروز افرادی که جنگ‌افروزی کرده و به معلولان بی‌توجهی می‌کنند، بدانند معلولیت هدیه است.
کد خبر: ۵۱۷۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵ 31 October 2017
به گزارش تابناک قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، سیدمحمد موسوی در جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان که با حضور وزیر کار و اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در محل سالن جلسات حوزه استاندار قزوین برگزار شد، با بیان این مطلب که در شرکت فیروز با رویکرد اجتماعی عشق و امید تولید می‌کنیم، اظهار داشت: شرکت فیروز یک دانشگاه است و در کنگره بین‌المللی کار و کسب و تجارت، فیروز به عنوان الگو به دنیا معرفی شد.

وی با اشاره به شرکت فیروز افزود: این شرکت در سازمان مردمی ملل در نیویورک به عنوان الگو و نمونه معرفی شد و امروز افرادی که جنگ‌افروزی کرده و به معلولان بی‌توجهی می‌کنند، بدانند معلولیت هدیه است.

بنیانگذار کانون معلولین توانا با اشاره به آمار معلولان گفت: نزدیک به یک میلیارد نفر در دنیا معلول هستند که ایران آمار 10 درصدی را شامل می‌شود.

موسوی ادامه داد: مسؤولان معلولان را جدی بگیرید  چراکه هر وقت سخن از معلولیت به میان می‌آید، محرومیت و ناتوانی به ذهن‌ها خطور می‌کند که خلاف است.

وی تشریح کرد: امروز بیشتر معلولان مشاغل فکری جامعه را برعهده دارند و اگر زمینه‌ها و زیرساخت‌ها آماده و مهیا شود، دیگر هیچ فردی تکدی‌گری نمی‌کند.

رئیس هیأت‌مدیره کانون معلولین توانا استان قزوین عنوان کرد: معلول چون نمی‌تواند از ناحیه بدن خوش بدرخشد، اما از فکر می‌درخشد و مسؤولان باید زمینه آموزشی لازم را برای آن‌ها فراهم کنند.

موسوی با بیان اینکه کانون معلولین توانا در استان قزوین، 22 سال است که ایجاد شده و در زمینه اشتغالزایی فعال است، ادامه داد: معلولان چون محدودتر هستند، سازنده بوده که باید زمینه‌های لازم برای آن‌ها فراهم کنیم.

وی با اشاره به فعالیت شرکت فیروز در استان قزوین افزود: این شرکت به روش اقتصاد کمونیسم و کاپیتالیسم فعالیت نمی‌کند بلکه به روش سرمایه الهی فعال است.

بنیانگذار کانون معلولین توانا با بیان اینکه فقط خدا را در سرمایه می‌بینیم، مطرح کرد: در زمینه اقتصادی برکت‌محور بوده و با رویکرد اجتماعی کار می‌کنیم؛ اشتغال، جهاد در راه خدا است.

موسوی با بیان اینکه مجلس باید به لایحه اصلاحی حقوق جامعه معلولان بپردازد، یادآور شد: موضوع مناسب‌سازی از سال 74 راکد مانده است و اگر بودجه‌ها در مجلس شورای اسلامی تنظیم می‌شود، قشر معلول را هم در نظر بگیرید.

وی توضیح داد: بنده به عنوان کارآفرین در ایران، به یوزپلنگ ایرانی حسادت می‌کنم چراکه در حیات اقتصاد تنها بوده و در وضع بد اقتصادی قرار داریم؛ مسؤولان چه اصلاح‌طلب و چه اصول‌گرا به قشر معلول توجه کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار