رئیس دادگستری قصرشیرین گفت: باتوجه به توفیق میزبانی زوار اربعین حسینی مسیر تردد زائران از کنگاور تا مرز خ،سروی(‌300 کیلومتر) در راستای اجرای احکام حبس پاکسازی می‌شود.
کد خبر: ۵۱۶۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰ 30 October 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از فارس،بهمن باباخانی ، اظهار داشت: درقانون مجازات اسلامی مصوب سال ١٣٩٢ تأسیس مهم و مؤثر مجازات جایگزین حبس پیش‌بینی وتصویب شده است.

 رئیس دادگستری قصرشیرین ادامه داد: براساس این قانون جرائمی که از اهمیت و شدت کمتری برخوردارند و یا جهات مخففه‌ای برای تعیین مجازات از قبیل گذشت شاکی خصوصی‌، فقدان سابقه کیفری‌، سن و وضعیت‌، مهارت و شخصیت متهم و سایر اوضاع و احوال حاکم بر موضوع وجود دارد‌، مجازات حبسی‌ قانون‌گذاربرای مرتکبان این نوع جرائم در نظر گرفته است.

وی با اشاره به مجازات‌های حبسی قانون‌گذار برای این افراد، تصریح کرد: مجازات‌های جایگزینی مانند دوره‌های مراقبت‌، خدمات عمومی رایگان و محرومیت از برخی حقوق اجتماعی و جزای نقدی تبدیل و جایگزین شود که انصافا تدبیر و تأسیس خوبی در راستای اهداف و سیاست‌های قوه قضائیه برای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها است و آثار مطلوبی برای جامعه و فرد محکوم علیه وخانواده وی دارد.


باباخانی اضافه کرد: امسال که توفیق میزبانی زوار اربعین نصیب استان کرمانشاه و به‌خصوص شهرستان قصرشیرین شد با تدبیر عدالت‌خواه، ریاست کل دادگستری استان کرمانشاه و با احکامی که همکاران قضایی ما در سراسر استان صادر کردند در راستای خدمت به زوار اربعین حسینی و با اهداف عام‌المنفعه و زیست محیطی در مسیر تردد زوار اربعین این مهم با همکاری ادارات حفاظت محیط زیست استان محقق شد.

این مسؤول ادامه داد: براین اساس مسیر تردد زوار از کنگاور تا مرز خسروی در راستای اجرای احکام جایگزین حبس پاکسازی می‌شود.


وی بیان کرد: در شهرستان قصرشیرین 11 فقره پرونده با تمایل و رضایت متهمان منتهی به‌ صدور احکام جایگزین حبس با هدف سالم‌سازی و پاک‌سازی محیط زیست باحدود ٣ هزار و ٢٠٠ ساعت کارزیست محیطی حکم صادر شده که از امروز با حضور مسؤولان محلی این کار آغاز شده و تنظیم، برنامه‌ریزی، هماهنگی و تدارک کار هم‌ به‌عهده اداره حفاظت محیط زیست است.

باباخانی گفت: شهرستان گیلان‌غرب نیز هشت فقره محکومیت و٢ هزار و ٣٠٠ ساعت خدمت زیست محیطی و سرپل‌ذهاب ٩ فقره با ٢ هزار ساعت خدمت زیست محیطی حکم صادر شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار